Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den!
Obracím se na vás kvůli neuznané reklamaci notebooku,
který jsem zakoupil 12.5.2016 od Alza.cz a.s. jako zánovní - záruční doba 21 měsíců.
24.7.2017 jsem osobně v ALze reklamoval tyto vady vady:
1) Disk notebooku začal vykazovat velké množství chyb (prudký nárůst nečitelných sektorů)
2) Na víku notebooku se objevily postupně narůstající praskliny u pantů, napřed u levého, později menší i u pravého.
V sobotu 26.8.2017 večer jsem dostal od Alzy zprávu, že moje reklamace je zamítnuta a mohu si notebook vyzvednout. Byl jsem právě na dovolené a vyzvedl si ho proto až v pondělí 4.9.2017, Alza do výdejky natiskla 24.8.2017.
Autorizovaný servis, do kterého Alza notebook poslala, reklamaci (i disku!) zamítl s tím, že byla způsobena špatným zacházením. Žádného špatného zacházení ani nehody si nejsem vědom. Používal jsem ho na stolech a přenášel v batohu vložený v ochranném pouzdře a s tkaninou mezi klávesnicí a obrazovkou. Používal jsem ho jen já a výjimečně manželka pod mým dohledem.
Autorizovaný servis zdůvodňuje "nevhodné zacházení" právě reklamovaným popraskáním víka a tvrdí že je to jasné.
"Jasné" to rozhodně není. Jediný způsob, jak takto nalomit víko špatným zacházením, který si umím představit, by byl zapomenout něco na otevřeném notebooku a násilím jej zavírat. Ale muselo by to být položeno těsně u obrazovky a symetricky na obou stranách. A praskla by při tom obrazovka.
Moje domněnky o prokazatelnosti nezavinění:
Poznámku o deformovaném šasi napsala Alza, ne autorizovaný servis. Autorizovaný servis v nabídce placené opravy píše pouze o výměně krytu víka (+práce), žádnou výměnu vnitřních dílů.
Zevně na notebooku nic takového není vidět. Jak bych mohl deformovat něco uvnitř, nejsou-li zevně vidět stopy?
Nechal jsem si proto vystavit znalecký posudek soudním znalcem.
Podle něj je popraskání v oblasti pantů způsobeno zatuhnutím pantu a nemohl jsem ho způsobit, protože žádné jiné stopy mechanických vlivů na notebooku nejsou.
Mgr. Jiří Zlonický
Tablet PC Lenovo IdeaPad Yoga 500-14ISK White, Model: 80R5, S/N:R90H0PYH (Alza:NT301j8)
Požaduji urychlenou opravu či výměnu notebooku či vrácení peněz. Také požaduji zaplacení znaleckého posudku.
|
Tweet |
Reklamace vadné věci byla v daném případě vyřízena jejím zamítnutím. Jelikož spotřebitel nesouhlasil se závěry reklamace, nechal si zpracovat znalecký posudek, ve kterém byla potvrzena jeho domněnka, že prodávající zamítl reklamaci neoprávněně.
Pokud by prodávající následně své rozhodnutí na základě předloženého znaleckého posudku přehodnotil a reklamaci uznal jako oprávněnou, je povinen spotřebiteli uhradit účelně vynaložené náklady, jež mu vznikly v souvislosti s vyřizováním reklamace. Mezi takové náklady patří i úhrada znaleckého posudku, neboť teprve na základě tohoto posudku byl spotřebitel utvrzen v tom, že jeho reklamace byla zamítnuta neoprávněně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má nyní možnost stížnost doplnit o své vyjádření, případně ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Notebook, znalecký posudek a další dokumenty jsem odnesl na reklamační oddělení Alzy v Praze Holešovicích. Pracovník Alzy řekl, že to pošlou opět autorizovanému servisu v Německu na přezkoumání. Ale že pro ně to již není záruční reklamace a neplatí 30-denní lhůta. Doba na vyřízení je neomezená. Proto jsem tam změnil požadovaný způsob vyřízení na vrácení peněz, i když to je také prý bez časového limitu. (Koupím si nový notebook a budu čekat jen na peníze.)
Ještě ten den se mi pak ozval pracovník oddělení stížností Alzy kvůli dTestu s žádostí o kopii znaleckého posudku a pak ještě i potvrzení o jeho zaplacení. Další den bylo vše vyřízeno - poslali mi dobropisy. Požádal jsem jejich zaplacení převodem, peníze snad dorazí v nejbližších dnech.
Závěr: Znalecký posudek a zveřejnění na VašeStížnosti výrazně napomohlo vyřízení - reakce hned příští den, vyřízení 2dny (+ ještě čekám na bankovní převod).
Poznámka o spokojenosti: S průběhem po zveřejnění zde jsem úplně spokojen. S celkovým průběhem reklamace však ne. Medion (= Autorizovaný servis Lenova v Německu) reklamace mechanického poškození automaticky zamítá. Alza není sama schopna mu oponovat, plnit roli znalce, potřebuje na to znalecký posudek obstaraný zákazníkem. Problém se proto táhl víc než dva měsíce a neskončil opravou nýbrž vrácením peněz.