Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 18.11.2016 jsem si přes internet zakoupil mobilní telefon Doogee X5 Max. Začátkem září 2017 se mi při nabíjení telefonu spálil nabíjecí konektor v telefonu i konektor na nabiječce. Dnes mi přišel email, že se jedná o mechanické poškození MT - prohnutí - záruka neuznána. Vlivem tohoto prohnutí patrně došlo k poškození el. součástek nazákladní desce, které vedlo ke zkratu na USB konektoru MT. Oprava není možná, vráceno zpět bez opravy.
Toto zdůvodnění je však ze strany společnosti Servatech nesmyslné a zcela účelové, neboť telefon jsem měl v pouzdře a nosil jsem ho v příruční tašce. Tímto nemohlo dojít k jeho prohnutí.
Samotný servis uvádí, že při převzetí mobilního telefonu byl Roztavený usb konektor, koncovka usb kabelu, zanesený prachem, drobné vrypy. O tom, že by měl být prohnutý, není zmínka.
Mobilní telefon Doogee X5 Max
Oprava telefonu nabo jeho výměna v rámci záruky
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.