Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.2.2016 jsem v obchodě GSM Market, provozovna Ostrava,zakoupil mobilní telefon
Lenovo A536 BLACK, SN 8567803021926331 První reklamace proběhla z důvodu nefunkční GPS,
kterou tento telefon garantuje, dne 19.7.2017 na prodejně Ostrava Poruba, ulice Hl. Třída 1016/63.
Mobilní telefon byl navrácen 27.7.2017, závada údajně vyřešena obnovením továrního nastavení.
Problém stále přetrvával. Druhá reklamace proběhla 18.8.2017, provedena výměna základní desky,
telefon navrácen dne 31.8.2017. Po zkušebním provozu vykazovala GPS opět nefunkčnost, proto
4.9.2017 proběhla již 3. reklamace s požadavkem odstoupení od kupní smlouvy a navrácení peněz.
Toto vyřízení reklamace bylo mé osobě zamítnuto a mobilní telefon byl opět odeslán na
servis. Vyjádření servisu, zamítnutí reklamace z důvodů mechanického poškození desky MT.
Má osoba využívala daný přístroj, šetrně, dle návodu a k účelům daným výrobcem. Proto
z mé strany nedošlo k poškození uvedeném v reklamačním listu. Přijímací reklamační protokol č.
R17090005 ( popis předaného zboží: použitý) neuvádí při přejímání přístroje popisované poškození,
proto k tomuto poškození mohlo dojiti při manipulaci v servise, či jinou nešetrnou manipulaci ze
strany technika. Příčinná souvislost poškození přístroje majitelem proto není prokazatelná. Odeslal jsme již odvolavací email proti neuznaní reklamace z výše uvedených důvodů. Odpověď servisu byla zamítavá.
Lenovo A536 BLACK, SN 8567803021926331
Prosím tedy o zpětné prozkoumání reklamačního řízení a kladného vyřízení mé žádosti ve formě vrácení peněz, či výměnou přístroje.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.