Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
15.11.2013 jsem si koupila černý kabát, který jsem měla 1x na sobě a zjistila jsem, že barví. Zabarvila se mi bílá kabela, která se takto zničila. 28.11 2013 jsem byla kabát reklamovat, ale bylo mi při reklamaci řečeno, že kabát obsahuje čistou střižní vlnu, která když je barvená, tak prostě barví. 17.12. 2013 byla reklamace udajně vyřízena a to tak, že je zamítnuta. Paní vedoucí mi nechtěla dát reklamační list do ruky, že mi dají posudek k reklamaci. Načež jsem zjistila podle písma, že paní vedoucí reklamaci napsala sama. Je to normální postup nebo musí kabát poslat k reklamaci mimo obchod? Napsala mi doslovně: Reklamace zamítnuta. Složení kabátu - ovčí vlna a ta je barevná. Vada materiálu se neprokázala. 5%ovčí vlna, 4%viskoza, 36%polyester, 3%polyamid a 7% polyakryl. Omylem mi nakonec reklamační list dala s tím že žádám o posudek k reklamaci. Kabát zůstal na prodejně. Nevím, jak mám nyní postupovat. Děkuji Woffová
Jedná se o černý kabát
Na dokladu mají napsáno, že nevrací peníze. Ale já bych s tímto jejich přístupem chtěla peníze nazpět, protože i z výměny za jiný druh výrobku bych měla strach, že to bude další šmejd. Takže vrátit peníze. Děkuji
|
Tweet |
V případě, že je vytčena vada do prvních 6 měsíců od zakoupení, uplatňuje se tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku. V tomto případě dle nám dostupných informací prodejce existenci nedostatku přiznal, ale nevyhodnotil jej jako vadu. V případě, že výrobek barví, měla by taková informace být součástí návodu, aby se v rámci prevenční povinnosti předešlo škodám. Pokud tak prodejce neučinil odpovídá i za škodu na obarveném výrobku.
To, zda je obvyklé, že toto složení látky barví může posoudit nezávislý odborník, který k tomu může zpracovat i znalecký posudek.
Společnost Tally Weijl Retail Czech s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelka má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
Hodnocení: