Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Snažil jsem se reklamovat mobilní telefon LG G4, který jsem zakoupil na již zrušené prodejně Mobildick v Benediktské ulici na Praze 1. Po nějakou dobu měli na svých webových stránkách alespoň p.o. box s adresou, kam reklamace zasílat. To už však neplatí. Tudíž kdokoliv chce reklamovat cokoli, co zde koupil, nemá šanci. Já jsem ale tuto adresu ještě zaznamenal a tak jsem reklamaci odeslal. Balík se mi vrátil jako nevyzvednutý zpět.
LG G4 MEZ66471902(1.1)BL
Požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
Podle údajů zveřejněných v živnostenském rejstříku mohou spotřebitelé uplatňovat své závazky vůči společnosti BOREXO s.r.o. na adrese Benediktská 1030/9, 110 00, Praha 1 - Staré Město, identifikační číslo provozovny:1008054771.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem, za který může Česká obchodní inspekce obchodníka sankcionovat. Doporučujeme tedy spotřebiteli, aby ČOI podal podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (konkrétně § 19).
Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (tedy reklamace se považuje za uplatněnou). Vzhledem k tomu, že si prodávající zásilku nepřevzal, je nutné vycházet z ustanovení § 573 občanského zákoníku, který upravuje domněnku doby dojití tím způsobem, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nebyla-li reklamace vyřízena včas, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, má prodávající povinnost peněžní prostředky vrátit. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitel by měl v takovém případě společnost vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží, nejlépe písemně a ponechat si kopii výzvy pro případný soudní spor.
Nebude-li společnost ani po písemné výzvě plnit, je možné ji vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.