Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Přes slevový portál Slevomat jsme zakoupili 4denní pobyt pro dva v Penzionu Najdek — Víkendový pobyt (Pá–Ne) za cenu 3119 kč. Zaplaceno 22.5.2017, termín nástupu ubytování měl být 28.7.2017. Bohužel z důvodu nemoci našeho syna jsme cca týden před nástupem byli nuceni dovolenou zrušit. Penzion jsme telefonicky kontaktovali,bylo nám řečeno že toto penzionu nevadí a celou zaplacenou částku vrátí. Jelikož byla služba zakoupena přes Slevomat, až doposud se to snažíme i přes Slevomat řešit, ale každý týden nám jiný operátor sděluje, že penzion ještě peníze nevrátil (platbu si u Slevomatu již nárokoval a odmítá ji Slevomatu vrátit).
Vrácení zaplacené částky 3119 kč penzionem Najdek buďto slevovému portálu Slevomat (který poté tuto platbu vrátí nám), nebo vrácení této platby přímo nám (bankovním převodem na účet)
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.