Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.10.2017,ve 12.15 hod, mi bylo oznámeno na můj mail, vyskladnění, mnou nevyžádaného, a mně neznámého zboží-balíčku, č.13825015777887, v hodnotě 1248 Kč, s neupřesněným termínem dodání dne 6.10.2017, na doručovací adr., bez uvedení jména příjemce.
Prosím o radu, kde a jakým způsobem se mohu informovat, zda předmětná zásilka je adresovaná na mé jméno (Dobeš Jiří), a případně jí včas odmítnout, když přímá odpověď, odmítnutí předmětné dodávky, na mail odesilatele(NOREPLY@dpd.cz),není odesilatelem akceptována?
Za účinnou radu předem děkuji.
Nevyžádaný neznámý produkt-balíček č.13825015777887 vceně 1248 Kč
Dodání nevyžádaneho produktu-balíčku č.13825015777887, na jméno Dobeš jiří, zrušit!
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Vyžadování úhrady ceny neobjednaného zboží je agresivní obchodní praktikou podle ustanovení § 5b a přílohy číslo 2 písm. f) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále rovněž "ZOS"), kterou pokutuje Česká obchodní inspekce, pokud se jedná o tuzemský podnikatelský subjekt.
V tomto případě se však jedná o subjekt zahraniční ze Slovinska, tedy v rámci Evropské Unie, proto doporučujeme spotřebiteli pro případ nevyřešení situace v rámci smírného řešení sporů, obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitelka rovněž obrátit telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.