Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Na stránkách webového prodejce vstupenek viagogo.com jsem 22.9.2017 zakoupil 2 vstupenky na koncert hudební skupiny Metallica s datem konání 2.4.2018 v pražské O2 areně.
Platbu jsem provedl kreditní kartou on-line.
Vcelku brzy po zakoupení vstupenek jsem zjistil, že jde pouze o přeprodej vstupenek (oficiální prodejce tickeportal.czjiz v tu dobu mel vstupenky vyprodane, navic ty, ktere jsem zakoupil ja za 10 627 Kč/ 1 kus, tzn. 21 254 Kč za obě, se oficiálně na bízely za 1 500 Kč/ kus).
Prodejce viagogo uvádí špatné místo konání koncertu (O2 arena Praha 7, Bubeneč)
Vstupenky stále nemám.
Prodejce viagogo nabizi možnost vytisknutí, ale to není plnohodnotná vstupenka k čárovým kódem.
V detailech k nakupu na mém účtu na viagogo.com bez dalsich podrobnosti tvrdí, že vstupenky budou osobne predany v den konani akce.
Realita je tedy takova, ze jsem za 2 vstupenky na koncert v hodnote 3 000 Kc zapatil 21 254 Kc. Vstupenky v ruce nemam, udajne je dostanu na urcenem (ale neznamem) miste v den konani akce.
Proc se na Vas obracim:
- jde o klamavý prodej (jiná adresa konání koncert, více než sedminasobne navyseni puvodni ceny/ vstupenku)
- vstupenky stale fyzicky nemam a vzhledem k absenci jakekoliv komunikace mam vazne pochyby, zda je vubec mit budu.
- firma pri hledani na svych strankach vyvíjí psychický nátlak na kupujícího (opakujici se hlášky : "jste druhý v pořadí", "stránky zaznamenávají vysokou návštěvnost", "zbývá pouze 5 vstupenek" apod. )
Viagogo.com jsem se opakovane a nesupesne snazil kontaktovat e-mailem.
Jiný kontakt (adresa, telefon) nemaji.
Sídlí ve Švýcarsku.
Zalezitost rovnez resim se svou bankou podanim stiznosti.
2 vstupenky na hudebni koncert skupiny Metallica konany 2.4.2018 zakoupene pres web viagogo.com
Zrušení smlouvy mezi mnou a viagogo.com.
Vrácení peněz a stornování objednávky vstupenek.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.