Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Před pár měsíci jsem odeslal již 4 reklamaci prodejci (předchozí 3 jsem odeslal do autorizovaného servisu) žádal jsem o zrušení kupní smlouvy. Balík mi byl odeslán zpátky, s přiloženým dokumentem o zamítnutí reklamace z důvodu poškozeného HW tlačítka a následnou oxidací na základní desce. Po pochybnostech zda byl telefon opraven v autorizovaném servisu, jsem do něj zavolal. Tam mi bylo řečeno že poslední opravu evidují začátkem roku. Poté jsem tedy opět odeslal telefon prodejci, protože reklamaci nevyřídil řádně.. Ten mi po 30 dnech odeslal mt zpátky, s tím že už jednou reklamaci zamítl. Poté jsem tedy odeslal sám mt do autorizovaném servisu, kde jsem požádal o diagnostiku s nárokem na odstoupení od kupní smlouvy. Zde jsem byl úspěšný a telefon mi přišel zpátky, s dokumentem, že telefon splňuje záruční podmínky a zákazník má nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Všechny potřebné dokumenty a mt jsem odeslal prodejci na jeho adresu, kde si po 7 denní úložné lhůtě české pošty reklamaci nevyzvedl. Prodejce tedy nevyřídil reklamaci řádně a navíc si další žádost nevyzvedl.
Předem děkuji za vyjádření.
S pozdravem V.Ž
Sony Xperia M4 aqua
Zrušení kupní smlouvy, vrácení peněz a vynahrazených nákladů na reklamaci
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
Odstoupit od smlouvy je tedy možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.