Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
V Liberci dne 24.9.2017
Odvolání proti zamítnutí
Dobrý den,
dne 2.4.2017 jsem zakoupil v pobočce v Liberci osobní automobil tovární značky Volk Wagen model Multivan 132Kw r,v,2011, RZ: 4L19 796, za cenu 612 538 Kč včetně pojištění „Carlife Garance“ a poplatků. Při uzavření kupní smlouvy dne 2.4.2017 Na dotaz, zda je motor v pořádku a kolik oleje si motor vezme, mi bylo sděleno, jeden litr na cca 5 tis. km, což u tohoto typu motoru je dle výrobce normální, neboť si olej berou biturba a konkrétně motor je zcela v pořádku. Již tímto jednáním mě prodejce uvedl v omyl.
Po převzetí výše uvedného vozu a najetí krátké vzdálenosti (cca 20 km), mě po celou dobu jízdy upozorňovala červená kontrolka na stav oleje. Po dolití 4 litrů oleje jsem teprve dosáhl hladiny na rizce. Po té jsem nechal vyměnit veškeré náplně ve voze (viz servisní knížka). Při dalším užívání vozu jsem musel velmi často olej doplňovat, netoť spotřeba oleje nebyla zvýšená, ale byla enormní. S vozidlem jsem byl 1 krát pracovně v Německu, kdy jsem zde najel cca 5 tis. kilometrů, při této cestě jsem musel dolít 25 litrů oleje. Na základě extrémě velké spotřeby oleje jsem následně vozidlo neužíval a odstavil jsem ho do garáže. Tato skutečnost mě přinutila dát auto do autorizovaného servisu a to konkrétně do servisu Autotrend s.r.o., se sídlem ul. České Mládeže v Liberci dne 4.9.2017 (cca 1 měsíc objednán). Postupoval jsem dle doporučení technika z AAA Auto. Při koupi vozidla je uveden stav kilometrů 115 398 a při předání vozidla do výše zmíněného servisu byl stav kilometrů na hodnotě 121 223. Tedy s vozidlem bylo od koupě najeto 5 825 kilometrů. Z této hodnoty vyplývá, že vůz nebyl příliš užíván, z toho bylo najeto 1 tis. kilometrů jako váhová zkouška na spotřebu oleje, která činí 4,9 litrů oleje na 100km (dle doporučení servisu).
Servis Autotrend s.r.o. provedl odbornou zkoušku, aby zjistil příčinu enormní spotřeby oleje. Při této odborné zkoušce bylo zjištěno, že se jedná o závažnou vadu motoru (mez opotřebení válců je pod 20 Barů a rozdíl mezi válci nesmí být větší nez 5 Barů), jak je uvedeno v odborné zprávě tohoto servisu, závada musela být způsobena minimálně před 10 tis. kilometry.
Ze zprávy jasně vyplývá skutečnost, že na motoru vozidla byla vážná závada již v době, kdy já jsem nebyl vlastníkem předmětného vozu. Závada motoru je neopravitelná a vyžaduje výměnu motoru. Cena opravy motoru přesahuje pojistné plnění, které je dle vyjádření pojišťovny ve výši max. 30 tis. Kč.
Veškeré výše uvedené skutečnosti jsou podloženy skutečností a to: kupní smlouvou, protokolem o reklamaci, servisní knížkou, vyjádřením autoservisu atd. Tyto dokumenty má společnost AAA k dispozici ze dne 4.9.2017. Vzhledem k tomu, že na základě odborného vyjádření autorizovaného servisu je jasně doložené, že mi společnost prodala automobil s vážnou závadou na motoru, považuji zamítnutí reklamace vozu z za nedůvodné. Vůz byl zakoupen za účelem podnikání a z důvodu této závady je vůz odstaven, tudíž mi vzniká narůstající finanční ztráta.
Nicméně v této reklamaci, je na základě dokumentů naprosto zřejmé, že mi prodali vůz s vážnou závadou na motoru a tuto skutečnost mi zatajili a uvedli v omyl. Tedy doufám, že opětovná reklamace bude podrobněji prošetřena a bude na ní brán větší zřetel než-li na tu první, abych nemusel přistoupit k právnímu vymáhání zůsobené škody.
Moje závazky při nákupu automobilu u společnosti byly vždy řádně a včas splněny.
Pavel Hradecký
tel. 727 946 686
Multivan 132 Kw, Bi-turbo, Automat, 2,0l, r.v. 2011
Uhradit opravu
vrátit peníze
Tyto dvě moznosti jsou momentálně pro mne přijatelné
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Hradecký,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den
Reklamace byla vyřízena kladně, k mé spokojenosti. kde jsem přijal možnost odstoupení od smlouvy a peníze mi byli vráceny.
Jednání společnosti AAA bylo velmi korektní.
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Stížnost je tedy uzavřena ke spokojenosti zákazníka.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: