Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#18372Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2017, před 7 lety

Michal Vokolek

Znění stížnosti

Dne 17.07.2015 jsem uzavřel se společností UPC v dobré víře Smlouvu o poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací (UPC televizi MINI k INTERNETU a UPC INTERNET 40+) s datem počátku 20.07.2015. Od tohoto data jsem měl uzavřeno i věrnostní období na 12 měsíců, tj. do 20.07. každého roku.
V listopadu 2015 jsem si k internetu přiobjednal UPC televizi KLASIK+.
V definici věrnostního portfolia a slevy společnost UPC uvádí, cituji: „V průběhu věrnostního období můžete změnit parametry služby v rámci věrnostního portfolia. Věrnostní období poběží bez přerušení“.
Z důvodu stěhování v červnu 2017 na jinou adresu, kde UPC nemá své služby, jsem zavolal na kontaktní centrum, abych se zeptal, jak mám dále pokračovat. Bylo mi sděleno, že musím do konce měsíce zaslat poštou výpověď smlouvy UPC, což jsem učinil a 27.06.2017 (bylo to úterý) jsem výpověď zaslal doporučenou poštou. Domníval jsem se, že je to dostatečná doba k doručení a měsíční výpovědní doba tedy začne běžet 01.07.2017 a k ukončení služeb UPC dojde 31.07.2017.

Jaké bylo pro mě ale překvapení, když mi přišlo oznámení, že k ukončení poskytování služeb UPC dojde až 31.08.2017 !!! a faktura na doplacení rozdílu standardu/věrnostní cena ve výši 1999,95 Kč.

Myslím si, že tedy zcela nelogicky trvá společnost UPC i přes mé reklamace na doplacení rozdílu standard/ věrnostní cena.

Dále podotýkám, že mi nebylo nikým řádně vysvětleno při uzavření smlouvy (která je uzavřena na dobu neurčitou), že pokud nedodržím dobu věrnostního období, bude poplatek počítán již z uhrazených plateb (tím opět vlastně zcela nelogicky znevýhodňuje věrné zákazníky).


Produkt

UPC - internet a TV


Požadované řešení

Uznání mé reklamce a tudíž z mé strany splnění všech podmínek bez nároků na další pokuty a vyúčtování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2017 09:33, před 7 lety

Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Výpověď je účinná jejím doručením. Dle § 570 odst. 1 občanského zákoníku platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde, zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.

Všeobecné podmínky společnosti UPC bod 2.7.1. Výpověď Smlouvy stanoví: "Smlouvu můžete písemně vypovědět bez udání důvodu v 1 měsíční výpovědní lhůtě. Výpovědní lhůta začne běžet první den následujícího měsíce po tom, co nám doručíte Vaši výpověď Smlouvy."

Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy. I když byla uzavřena smlouva na dobu neurčitou, je zákazníkova výpověď v určité době svázána se sankčním ustanovením.

Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Rozdíl je tedy v tom, že v jednom případě se jedná o smlouvu na dobu neurčitou a poplatek je počítán z již uhrazených plateb (jsou vlastně znevýhodněni věrní zákazníci), kdežto v druhém případě je závazek uzavřen na dobu určitou a poplatek je vypočítán z budoucích plateb.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Bude-li i námitka u tohoto úřadu také zamítnuta, má spotřebitel ještě možnost obrátit se na soud a svého práva se domáhat soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2017 14:04, před 7 lety

Společnost UPC Česká republika, s.r.o., tuto stížnost důkladně prověřila. Při kontrole bylo zjištěno, že věrnostní období za DTV ve výši 1 800 Kč bylo klientovi účtováno skutečně omylem. Toto však neplatilo pro věrnostní období ve výši 200 Kč za internet, které bylo účtováno oprávněně. Společnost UPC Česká republika, s.r.o., klientovi vše podrobně vysvětila, omluvila se mu za vzniklé nedorozumění a potvrdila, že proběhlo odúčtování ve výši 1 800 Kč. S řešením stížnosti vyjádřil klient spokojenost.

V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o., na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.11.2017 14:52, před 7 lety


Michal Vokolek

Hodnocení:

Komentář: Děkuji společnosti dTest a poradcům za pomoc při řešení problemů s jinou společností.