Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Ráda bych v prvé řadě upozornila, že jsem matka na mateřské dovolené - tedy pokud balík čekám, nedělá mi problém zůstat celý den doma. A že tato situace se nestala poprvé.
Čekala jsem balík, který mi měl být doručován včera, tj 5.10. Podle podacího čísla jsem si hlídala na Vašich stránkách Track&Trace, zdali mi už bude balík doručován.
Jelikož je syn nemocný, doma jsem byla přítomna bez výjimky celý den. A přesto na mě blikl po aktualizaci sledování zásilky status, že "Adresát nezastižen, uloženo na poště". Jelikož to nebylo poprvé, jistě uznáte, že je logické, že už mi došly nervy.
Nestojím o vaši vygenerovanou odpověď, že jsem si mohla balík nechat poslat Balíkem do ruky. I v tomto případě mi totiž nebyl balíček doručován. Zazvonil mi telefon, já přijala hovor s tím, že jde o doručovatele. Ten však okamžitě hovor ukončil a asi půl hodiny nato mi došla SMS, že mi balík přes všechnu snahu (dovolte mi se zasmát) nebyl doručen. Jde mi o princip. Jak je možné, že zaměstnáváte lidi a platíte je za to, že neodvádí svoji práci? Pokud balík objednám, pravděpodobně na něj čekám, že? A jaké je pak mé překvapení, když uvidím lístek "Nezastižen" ve schránce? Jak si toto může nějaký zaměstnanec dovolit?
Děkuji předem za odpověď.
S pozdravem
Eva Nešporová
Číslo zásilky: BX0622808731X
Bylo by záhodno zavést sankce za nedodržení pracovní náplně. Ve všech ostatních zaměstnáních to takto funguje, a přesto u vás pravděpodobně ne.
Zároveň jelikož šlo o pochybení zaměstnance, nebránila bych se tomu, aby mi balík byl doručen co nejdříve, tj. dnes.
Ideálně ve volnu konkrétního doručovatele.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman