Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Chci podat stížnost na zlodejské praktiky firmy DHL a nejhorší zákaznický servis, jaký jsem kdy zažila. Objednala jsem si zboží z Ameriky. Když jsem volala na zákaznickou linku, abych zjistila, jaké clo budu platit, byla mi řečena mnohem suma 950 Kč. Když mi kurýr zboží doručil, suma byla 1305 Kč. Kurýr tedy někam zavolal, no vůbec nedokázal situaci vyřešit, takže mi poradil zásilku nepřebrat a reklamovat. Když jsem volala na zákaznickou linku znovu, řekli, že mi tam byli účtovány poplatky za skladné 100 Kč na den. Zaměstnankyně na lince řekla, že mi ty poplatky opravdu účtované být neměly a že to mám dát k reklamaci. Kdybych si jejich chybu neuvědomila, DHL by mě obralo o peníze neoprávněně. U reklamace mi řekli, že mi nepozapočítají pouze 1 den ze tří. Ale zaměstnankyně předtím řekla, že žádné skladné jsem platit neměla. Žádné. Tím považuji jednání DHL za nekonzistentní, každý tam říká něco jiného. Dále bych poukázala na zdržování mojí zásilky 5 dní bez žádné kompenzace, co je už úplně absurdní.
Požaduju vrátit poplatek jako malé bolestné za můj ztracený čas, které činí: za skladné 200 Kč, 550 Kč za celní služby DHL a 115 Kč za dopravu. Dokopy tedy 865 Kč.
|
Tweet |
Účtovat další poplatky je možné pouze v případě, pokud o tom byla spotřebitelka předem informována. Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnanec společnosti informoval spotřebitelku, že cena služby je konečná, je společnost povinna tento svůj závazek dodržet.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.