Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Někdy v zimě letošního roku mi volala operátorka - podotýkám, že dost neodbytná - abych si objednala nějaký produkt. Myslím, že ze začátku to byl pouhý monitorovaný hovor a na základě mích odpovědí mi byl doporučen nějaký produkt. Mě se tyhle nabídky po telefonu moc nelíbí, tak jsem nic nechtěla. Jenže paní byla stále neodbytná a tak mě přemluvila, abych to vyzkoušela. Několikrát jsem ale paní do telefonu zdůrazňovala, že máme podobné číslo popisné/orientační domu ještě s jedněmi lidmi z ulice a pošta nám neustále již několik let prohazuje zásilky nebo je třeba vůbec nedostaneme.
A tak se stalo, že první zásilka dorazila asi doporučeně, protože vím, že jsem ji pošťákovi podepisovala. Jestli jsem to platila nebo ne, už opravdu nevím, je to už hodně dlouho... pak víc než půl roku ticho po pěšině a najednou sms, že mám dluh u nějaké lichvářské společnosti, jíž byla moje údajná pohledávka předána. Nějak jsem tedy nepostřehla žádnou upomínku!! Obdržela jsem 1 balíček za těch 79,- a dál nic, najednou je z toho dluh ve výši asi 1300,- Na linku té vymahačské společnosti pokud se dá vůbec dovolat, volám několikrát týdně. První pán byl vstřícný a slíbil, že mi monitorovaný hovor, kde upozorňuji na tu záměnu s adresou mi pošle na mail, celý týden se nic nedělo, tak jsem tam volala ještě jednou. Paní byla slověna, ta už tak ochotná nebyla, ale tvrdila, že mail odešel, mě ale nepřišel!! A jak čtu tady ty ostatní stížnosti, tak evidentně nejsem jediná, kdo má problémy tady s touto lživou a podvodnou společností!! Mám dojem, že její zisky více než s potravinových doplňků, inkasuje spíš z lužných pohledávek za údajně dodané zboží a upomínky..
Helvetia Direct Marketing a Creditexpress
Jsem ochotná zaplatit za první obdrženou zásilku a první upomínku, která mi ale nedošla!! Třetí vymahačské společnosti nic platit nehodlám
|
Tweet |
Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.
Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.
Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
na základě Vašeho požadavku byl zaslán objednávkový hovor a dále byla učiněna reklamace první zásilky - Uvítacího balíčku DR1196359576U . Nyní tedy čekáme na výsledek reklamace od České pošty a podle toho se bude případ dále odvíjet. Pokud Česká pošta nedodala úvodní zásilku a balíček Vám nebyl předán, bude vymáhání ukončeno. Pokud však Vám pošta dodala Uvítací balíček a Vy jste jej přesto do dnešního dne neuhradila a nereagovala jste ani na další dvě zaslané zásilky ani na jednu z pěti námi zaslaných upomínek, bude vymáhání pohledávky oprávněně pokračovat.
Čekáme tedy na vyjádření a dokumentaci od České pošty. Reklamace byla podána dne 5.10.2017.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Dobrý den,
jak jsem měla asi obdržet upomínku, když to neposíláte do vlastních rukou? Předpokládám, že to děláte schválně, pokud vůbec nějaké upomínky posíláte. Protože jak sem si dala tu práci se čtením ostatních příspěvku u vaší společnosti, tak evidentně nejsem jediná.
Neustále zdůrazňuji tu záměnu s číslem popisným a orientačním. my máme 206/20 a "sousedi" co bydlí úplně na opačné straně v ulici mají 20/9. Od té doby co není pošťačka místní paní, tak jsou s poštou neustálé problémy. Kvůli tomu jsem si nechala všechny platby a složenky posílat elektronicky, protože se mi tak třeba stalo, že mi zrušili pojištění domácnosti, protože jsem ho taky nezaplatila a bohužel ani nereagovala na upomínku. A jak jsem asi mohla?
Stále čekám na ten hovor, o kterém mi paní v pátek tvrdila, že mi minulý týden mi byl odeslán, dneska jsem měla telefon s jinou paní (taky slověnou) a oni sami na to teprve čekají.. Tak nevím, budí to ve mně dojem, že levá ruka neví co dělá pravá, nebo záměrně lžete.. druhá možnost bude ta správná že..
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
urgovali jsme společnost Creditexpress ohledně zaslání objednávkového hovoru. Do "vlastních rukou" upomínky nezasíláme, ale také se nám od pošty nevrátila žádná zpět např. s informací od České pošty "Adresát neznámý", atd. Nicméně jako Balík do ruky zasíláme právě Uvítací balíček, jehož dodání je pro nás zároveň ověření správné adresy. Dle České pošty track and trace Vám byl Uvítací balíček dodán dne 9.3.2017. Níže zasíláme odkaz:
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=DR1196359576U+#DR1196359576U-detail
Pokud tomu tak nebylo, je potřeba, aby se Česká pošta vyjádřila, komu zásilku předala.
Děkujeme za pochopení a za trpělivost. Pošta má na vyřízení reklamace 30 dní, je potřeba tedy počkat.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Já jsem nikdy netvrdila, že mi první zásilka nedorazila. Hovor mi po týdnu konečně přišel na email, to s tou záměnou jsem opravdu říkala.
Nicméně jsem dospěla ještě k jednomu zjištění - ten týden (asi 2 dny po) co mi dorazil balíček mě musela odvézt záchranka do nemocnice, protože jsem měla takovou střevní chřipku, že jsem to v životě nezažila a nikomu bych to nepřála. Že by to způsobil váš supr preparát? Až doteď mě to nenapadlo, ale přemýšlela jsem co jsem dělala v té době, že jsem zapomněla a tu složenku nezaplatila. Za 14 dní, když už sem si říkala, že jsem v pohodě a měla bych začít normálně fungovat, jsem užila další tabletku v dobré víře, že jsou to prospěšné vitamíny a scénář se opakoval - nemocnice, kapačky, kolečko všemožných vyšetření.. Samozřejmě všechno můžu doložit lékařskými zprávami s datem! Po těchto dvou příhodách jsem absolvovala velice "příjemné" vyšetření na gastro i kolonoskopii, kde se jak jinak, nic nenašlo! Tady už odbíhám od tématu, nic méně jsem tím chtěla uvést na pravou míru to, proč jsem nezaplatila první složenku. Celý březen jsem byla ráda, že sem se doplazila aspoň na záchod a na nějaký balíček od vás jsem pochopitelně zapomněla. Kdyby přišel druhý, nebo aspoň jedna upomínka, tak bych vše samozřejmě uhradila, a dala vědět, že už nic nechci a nemusela se teď stresovat, že ze 79,- je najednou skoro 1500,-!! Jenže já už si ani nepamatovala od koho to vůbec přišlo. Bohužel si každý hovor nenahrávám, ale asi bych měla začít.. Proč jste mi upomínku, že něco dlužím neposlali už dřív, když číslo máte? Proč to musela nebo mohla?? udělat až společnost Creditexpress? Považujete takovéto řešení za lege artis? možná by neškodil trochu lidský přístup, protože tímto jste pro mě jenom hyeny..
Možná by tenhle můj případ byl i podnět pro dTest, že by vám ty vaše prášky měli zkontrolovat, co do toho vůbec dáváte..
Dozorovým orgánem v oblasti doplňků stravy je Česká zemědělská a potravinářská inspekce. Jedině ona může prodávajícího sankcionovat za to, že prodává zdraví nebezpečný výrobek a uložit mu aby ho stáhl z prodeje. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.szpi.cz.
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitelka by v tomto případě měla nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.
Stížnost přeřazujeme opět na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Jelikož až po půl roce klientka zmiňuje jakési trávící potíže, které vůbec s produktem souviset nemusí, tak se k tomu nyní dá těžko cokoliv říct. Těžko se s takovým odstupem zjsití, zda k doplňku stravy třeba nebylo konzumováno něco závadného nebo nebylo např. překročeno dávkování. Nemá třeba nějakou potravinovou alergii, o které doposud nevěděla?
Sama klientka potvrzuje, že vyšetření nakonec nic neprokázala.
Každopádně musíme podotknout, že jsme na trhu přes 9 let. Výroba a výrovní postupy doplňků stravy jsou pod dohledem SÚKL, kontroluje je i SZPI. Konkrétně dotčený produkt se prodává několik let. Stížnost podobného rázu jsme na tento produkt zatím neobdrželi.
Ale zpět k případu. Zde je nasnadě se zeptat na 2 zásadní věci:
1) Proč se zákaznice neozvala hned, když obtíže zaznamenala? První kontakt z její strany proběhl až po upomínce od Creditexressu. Tj. 6 měsícú od vzniku pohledávky! Další zásilky jsme mohli zastavit a případ vůbec nemusel takto vygradovat.
2) Proč nereagovala ani na jeden z 5 dopisů, co jsme ohledně dluhu posílali? Všechny odeslané dopisy přikládáme.
Zásilka se dle zákona má za doručenou 3. den od odeslání (tzv. Domněnka dojití), nesdělí-li tedy zákazník jiný fakt, považují se zásilky za doručené a při jejich neuhrazení následuje standrdní proces upomínek. Ten proběhl bez jediné reakce ze strany pí. Hejlové
Zákaznický servis je připraven řešit jakýkoliv požadavek, pokud o něm ví. Zde žádné sdělení požadavku směrem od zákaznice neproběhlo. Nebylo tak na co reagovat. Zasílání zastavil až zákaznický systém kvůli nedoplatku.
Tento případ bohužel vykazuje podobný rukopis jako valná většina předchozích. Zákazník si objedná, nechá si naposílat několik zásilek, ty neuhradí ani nevrátí a pak považuje firmu za nepoctivou jen proto, že si dovolila poslat upomínku....
Takže zákaznici opětovně žádáme o sdělení, jaký je na její straně stav všech 3 odeslaných (upomínaných) zásilek, abychom k nim mohli zaujmout nějaké stanovisko a navrhnout řešení.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Ano, až po půl roce zmiňuji dle vás - jakési trávicí obtíže. Měla jsem totiž za to, že první balíček jsem obdržela už někdy v měsících leden/únor. Jak jste mi ale připomněli zasláním doručenky z pošty, bylo to až na začátku března a tak mě zajímalo, co jsem v tu dobu dělala, že jsem na nějakou firmu Helvetia atd.. vůbec zapomněla. Napřed jsem myslela, že jsem byla pracovně mimo domov. Ale když jsem viděla, že to bylo až v březnu, tak jsem si samozřejmě ihned vzpomněla, že mi bylo celý měsíc zle jak psovi, na takové období se opravdu špatně zapomíná. Na to jste se mě přece ptali, na ty důvody proč jsem nereagovala na složenku z balíčku. Netuším, možná že to manžel vyhodil. Složenky totiž neplatíme, s výjimkou inkasa, a i to jdu někdy platit jen s číslem na papírku, protože složenka se zkrátka někam asi vypařila. Vše řešíme převodem a vše nám chodí elektronicky viz. několik příspěvků výše. A ty další složenky, balíčky a upomínky mi opravdu nikdy nedorazili. Bohužel je to tvrzení proti tvrzení. Já si stojím za tím, že mi nic nebylo doručeno a první komunikace nastala bohužel až po sms zprávě z Creditexpressu. Na tento můj dotaz jste také nereagovali, proč, když vy jste na mě číslo měli, já nikoliv, natož abych věděla nějaké zákaznické číslo, které jsem se teď dozvěděla z přiložených souborů, jste mě nekontaktovali telefonicky? Jeden "blbý" monitorovaný hovor s upozorněním, že někde něco dlužím. Mimochodem to je taky podle zákona, že tady vystavíte moje osobní údaje? Mohli jste si alespoň dát tu práci a adresu rozmazat. Taky vůbec nechápu, proč po mě společnost Creditexpress chtěla vědět datum narození pro ověření totožnosti? Já blbá jim to totiž napoprvé řekla a až potom mi došlo, že ho vlastně odnikud mít ani nemůžete, měli jste pouze tel. číslo, adresu jsem vám taky dala já.
Nicméně vám tedy musím poděkovat, od této doby už se NIKDY nezúčastním "krátkého monitorovaného hovoru" který měl přes 8 minut a přinesl mi nakonec jenom problémy. Klasická ukázka "šmejdů" ale sofistikovaně a po telefonu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat. Dále spotřebitelku informujeme, že dokumenty přiložené ke stížnostem se zobrazují pouze stranám sporu a dTestu.
Bohužel v přívalu textu od těžovatelky tak nějak ztrácíme pointu požadavku. Nic to ale nemění na faktu, že paní Hejlová záležitost začala řešit 6 měsíců od jejího vzniku, zákaznický servis nikdy nekontaktovala, neboť snad údajně neměla kontaktní informace (jak zmínila v 1 předchozícm příspěvku).
Vzhledem k tomu, že my měsíčně obesíláme zbožím přes 100 tisíc zákazníků, není technicky možné kvůli každé jedné neuhrazené zásilce zákazníky telefonicky kontaktovat. Proto se to řeší písemnými upozorněními.
I přes tvrzení, že paní Hejlové žádné zásilky nedošly, první zásilka musela být doručena, neboť paní zmiňuje stravovací obtíže po konzumaci doplňku stravy. Takže musela dostat i fakturu, kde jsou všechny kontaktní údaje uvedeny jak vpředu, tak i na zadní části. Mimo to při hledání odkazu na dTest mohla snadno narazit na webové stránky společnosti a použít kontaktní formulář ke snadnému zaslání požadavku...
Jde o to jen chtít to vyřešit, že?
Pakliže s úvodní kúrou nebyla spokojena, mohla ji obratem zaslat zpět a nemusela nic hradit. V rámci uzavření tohoto případu tedy úvodní fakturu tedy odepíšeme a nepožadujeme vrácení i rozjedeného produktu.
Je-li si stěžovatelka jistá, že zásilky číslo 7548270002 a 7548270003 nemá, ať si z našeho webu stáhne formulář prohlášení a ten nám zašle podepsaný zpět. My si necháme putování zásilek prověřit na základě čárových kódů na nich umístěných.
Tím se pro ni celá záležitost uzavře a vymáhací proces bude zastaven..
Odkaz na formulář je zde: http://www.helvetia.cz/cp9/
A případné další stěžovatele na nesolidnost firmy spočívající v tom, že si dovolí posílat upomínky na odeslané a objednané zboží, máme vzkaz, aby v první řadě při prvním pocitu nespokojenosti KONTAKTOVALI ZÁKAZNICKÝ SERVIS společnosti. Komunikačních kanálů máme dost!
Pro každého máme řešení, jen musíme o požadavku či problému vědět.
Typicky českým "vyhníváním" záležitostí se bohužel dosáhne jen zbytečného napětí na obou stranách.
Děkujeme za pochopení a spolupráci
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Tak se mi včera podařilo dozvonit se na paní co bydlí v čísle 20/9 a ta mi dala do ruky několik obálek, mezi nimi i jeden neotevřený balíček (spíš taková tlustší obálka) od vás. Nevím jestli je to ta druhá nebo až třetí zásilka. Upomínka tam žádná nebyla, to nejspíš vyhodila, nebo to vůbec nedošlo.
Takže vám tohle pošlu zpátky i s tím rozjedeným balením, aby jste si nemysleli, že si vymýšlím. Plus teda to prohlášení a taky papír s odejmutím souhlasu se zpracováním mích osobních údajů a prosbu, aby jste mě už nikdy nekontaktovali. Uhradím první zásilku+poplatek za upomínku. Prosím o zdělení kolik je první upomínka a zda k těmto účelům máte jiný účet nebo to hradit na stejný co je uveden na upomínkách zde přiložených. Bude to takto v pořádku?
A na závěr ještě jedna poznámka - nehledala jsem záměrně dTest, jen jsem do vyhledávače napsala: neoprávněné vymáhání dlužné částky za nedodané zboží a jako první mi vyjela tato stránka.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Děkujeme za zprávu,
jsme rádi, že se záležitost pohnula správným směrem k dořešení případu.
Jak jste se nyní sama přesvědčila, už ten vámi hledaný výraz "neoprávněné vymáhání" na nás dost neoprávněně vrhá špatné světlo.
Kdybychom nejasnosti se zásilkami a produktem řešili hned při jejich vzniku, k vymáhání vůbec nemuselo dojít.
A to, že jsme se upomínkami ozvali o úhradu odeslaného zboží, tak to také potvrzuje, že jsme nečinili nic neoprávněného.
Proto každého primárně vyzýváme, aby se s námi spojil, než aby si vyhledával zavádějící a zkreslené komentáře na webu.
U nás má aktuálně aktivní zákaznický účet přes 3/4 milionu zákazníků. Při tak vysokém objemu zásilek, co jim v nějakém režimu expedujeme, nelze nikdy vyluočit, že k nějakému zádrhelu nedojde. Po nikom nechceme, aby hradil to, co prokazatelně nedostal. Ale k té informaci, že někde něco nezafungovalo, se prvně musíme nějak dostat, abychom mohli najít řešení....
Co se týče té vratky, tak nám prosím z té hnědé obálky opište číslo, co se nachází pod čárovým kódem v okně u adresy, bude začínat HDM... Abychom věděli, která zásilka bude ta, co se nám vrátí. Fakturu z úvodní kúry odepisujeme z důvodu vaší nespokojenosti s produktem.
Tu obálku pak prosím vložte spolu s tím rozbaleným platíčkem do jiné obálky a pošlete na adresu Helvetia Apotheke, P.O. Box 86, 10200 Praha 102.
Podle té vrácené zásilky pak zjsitíme, jaká je zůstatková hodnota k úhradě. Upomínkové poplatky Vám nebudeme účtovat. Přesnou částku vám pošleme dopisem spolu s potvrzením o zabezpečení údajů dle zák. 101/200 Sb.
žádost již zasílet nemusíte, stačí nám obálka se zbožím.
Vymáhání u Creditexpressu jsme nechal zastavit.
Děkujeme za spolupráci
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Dobrý den, dnes zasílám obálku se všemi produkty od vás. Nakonec mi paní (její dcera) dala i jednu zásilku rozbalenou, že jí našla někde schovanou, takže posílám všechny tři zpět. To číslo neotevřené je: HDM7548270003.
Děkuji za váš čas a doufám, že už to bude všechno konečně uzavřené a již nikdy mě nebudete kontaktovat.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
v pořádku, čekáme tedy na vrácení zásilek. Případ bude následně uzavřen. Paní Hejlová byla již vyřazena z databáze pro marketingové účely.
Po vrácení zásilek bude i pro nás vše uzavřeno.
Pokud je spotřebitelka s takovýmto výsledkem spokojena, požádáme o uzavření případu zde na dTestu.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.