Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kreditnou kartou som si v internetovom obchode Tatranhabartice.cz zaplatila značkové topánky ARA Gore-tex v hodnote 123,45€. Po troch týždňoch mi došli v čínskom balíčku čínske kotníkové topánky zo semiču /neznámeho textilu/ v hodnote 8,00€.
Keďže na stránke obchodu nie je žiadne kontaktné telefónne číslo či kontaktná adresa, napísala som sťažnosť v priestore "kontaktujte nás", no nie som si istá, či to bude niekto čítať.
Dámské Kotníková obuv Obuv - Ara Černá 12-44155-01 Polokozačky Schwarz - Obuv.WS27YG8130 €223.47 €104.00
Bola by som veľmi rada, keby sa mi vrátili peniaze a ja veľmi rada vrátim topánky, ak sa dozviem adresu, kam to mám poslať.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva. Pokud nebylo dodáno zboží v ujednané jakosti a provedení, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Kupující má právo na uplatnění reklamace ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Prodávající je povinen přijmout reklamaci a posoudit vytýkané vady. Bylo-li zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Na webových stránkách České obchodní inspekce je tento e-shop označený jakožto rizikový. Důvody zveřejnění: Na těchto doménách se nevyskytují žádné údaje o prodávajícím. Obchodní podmínky nasvědčují tomu, že se jedná o nepovedený (automatický) překlad do českého jazyka. Česká obchodní inspekce před nákupem na těchto doménách spotřebitele varuje. Název internetové stránky často ani neodpovídá prodávanému sortimentu (v názvu internetové stránky je např. výraz „instalatérství“, prodávaným zbožím je však obuv). Registrátorem stránek je společnost 1API GmbH, Talstrasse 27, 66424 Homburg, Německo, držitelem zpravidla osoby sídlící v Německu či na české fiktivní adrese.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webové odkazu je možné zjistit, kdo je provozovatelem webových stránek, na kterém funguje e-shop a další informace, která mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Spotřebitelka by se mohla pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatila při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedené spotřebitelce peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více informací o této službě je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit rovněž orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.