Společnost


Bogo Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18419Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2017, před 7 lety

Milan Holčapek

Znění stížnosti

Tento dopis jsem zasílal 17.8.2017 do Černých ovcí.

Zdravím vás. Jsem 74letý po mozk. příhodě. Jelikož mi lékaři nedovolili řídit auto, tak jsem si pořídil el.tříkolku TROPHY6 a do ní nové baterie 80Ah. Po někulika násobných poruchách jsem el.třkolku vrátil. Avšak mi vrátili baterie s tím, že jsem si je zakoupil(tak jako tříkolku). To by tak nevadilo, ale baterie, které maji doporučeno vybití jen na 10.5 V byly vybité na 0,5V. Tudíš byly hodně znehodnocené. Když jsem po prodejci (BOGO ,Nádražní 214 51301 Semily www.invalidní-vozíky.cz) chtěl, aby si baterie vzal zpět a vrátil peníze, tak mi odpvěděl, že jsem si baterie koupil a tudíš mě je proto vrací. Na vysvětlení - na baterie byla záruka 2roky a událost se stala přibližně v 8měsíci záruky.
Na všechny události mám k dispozici písemné doklady.
Sdělte mě prosím, zdali mám nějakou naději na finanční vyrovnání.


Produkt

V 8mém měsíci záruky mě byly vráceny znehodnocené baterie,které měly záruku 2roky.


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2017 10:11, před 7 lety

Pokud baterie nebyly součástí zakoupené věci, je nutné uplatnit práva z vadného plnění na vady baterie samostatně (pokud však předmětem kupní smlouvy byla elektrická tříkolka včetně baterií (není rozhodné, že na dokladu byly tyto věci rozepsány jako samostatné položky), odstoupením od smlouvy pro vadu elektrické tříkolky se zrušila celá kupní smlouvy).

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. d) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije, pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na baterie je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané baterie by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2017 18:58, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.