Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Před týdnem jsem objednávala zboží, rovnou jsem ho zaplatila a nechala si ho zaslat na výdejní místo.
Od společnosti Lidl mi přišlo po několika dnech potvrzení o odeslání zboží, kde jsem měla mít i možnost odeslanou a zaplacenou zásilku sledovat. Ale chybělo tam číslo pro sledování. Psala jsem proto prostřednictvím kontaktního formuláře, aby mi společnost číslo zaslala a nic, bez odpovědi. O víkendu v sobotu jsem napsala znova a bez odpovědi. Na internetové objednávce mám, že sledování není možné. Když jsem se snažila volat na infolinku, hlásí, že jsou přetíženi a prostřednictvím kontaktního formuláře mají na internetu napsáno, že věci vyřizují v sobotu.
Jak mám tedy odstoupit od smlouvy a žádat o vrácení peněz, když jsem zatím nedostala ani žádnou odpověď? Toto byla má poslední platba předem této společnosti. Vždy jsem Lidl brala za solidní a spolehlivou společnost, ale opravdu mne tato zkušenost zklamala.
Dodání zboží nebo vrácení peněz zpět na účet.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Hezké odpoledne, paní Kabíčková,
je nám líto, že s naším e-shopem nejste spokojená. Můžete nám prosím sdělit číslo své objednávky, abychom vše mohli prověřit u kolegů, kteří by se Vám případně ozvali?
Děkujeme.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Dobrý den,
jsem ráda, že někdo aspoň někdo komunikuje a velice mne mrzí, že jsem k tomuto byla nucena, ale snažte se mne pochopit. Číslo objednávky je: 1100092114.
Předem děkuji za jakoukoli zprávu.
D.Kabíčková
Dobrý den, paní Kabíčková,
Vaši zprávu jsme již postoupili odpovědným kolegům, kteří Vám dají vědět, jak to s objednávkou vypadá.
Děkujeme.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Dobrý den,
děkuji za informaci. Chtěla jsem se zeptat, zda by nebylo jednodušší zaslat zboží znova? Kolegové to chtějí řešit přes dopravce, to může trvat další týden. Kdyby objednávka nebyla uhrazena, tak bych to takto neřešila, ale nejedná se o zanedbatelnou částku.
Měla jsem to jako dárek a toto se stále jen prodlužuje a nikam nevede, objednávka se stále zpracovává, můžete mi zaslat aspoň číslo balíku? To by u Vás v systému mělo být vidět, já už se o zbytek poté postarám sama.
Předem děkuji za rychlé vyřízení.
S pozdravem,
D.Kabíčková
Dobrý den, paní Kabíčková,
je nám líto, ale nemůžeme dělat nic jiného, než opět kontaktovat odpovědné kolegy, kteří se s Vámi spojí.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Dobrý den,
jelikož se na Vás podávají stížnosti už na ČOI, je možné mi vrátit peníze? Nebo je dostanu pouze tou "horší" cestou?
Předem děkuji za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
paní Kabíčková, podle našich informací Vás již kolegové informovali a celou záležitost vyřešili. Můžeme ji tedy považovat za dořešenou?
Děkujeme za odpověď.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Dobrý den,
bohužel, ještě stále nemám zcela stornovanou objednávku č 1100092114 v eshopu a vrácené peníze zpět na můj účet, ani minimálně potvrzení o odeslání peněz z Vašeho účtu.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem,
Daniela Kabíčková
Hodnocení:
Komentář: Stornována objednávka hned po zjištění, že zboží není skladem a vráceny obratem peníze na účet.