Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.7. jsem zaslala mob. telefon CUBOT X11 k reklamaci z důvodu sekaní SW, nevyžádaným restartům telefonu a vypinání tel. (Tel. byl zakoupen přes internetový obchod 6.8. 2015 v prodejně v Ostravě)
Dne 25.8. jsem se informovala jak probíhá reklamace a kdy pravděpodobně bude tel. opraven. Dostala jsem odpověď, že technici již 14 dní na telefonu pracují a nejsou schopni nalézt chybu a že mi pravděpodobně budou vráceny peníze. Dne 29.8.jsem obdržela email, že tel. je opraven. Bohužel i přes informaci, že v době od 27.8 - 10.9. budu mimo ČR mi telefon byl zaslán a jeho doba pro vyzvednutí byla do 7.9. 2017.
Telefon zapla a hend po prvním zapnutí se vyskytl problém. Problémy s dotykem. Následně jsem vložila SIM kartu a telefon měl potíže s dotykem, nešlo jej vypnout ani restartovat. Následující den jsem telefon zkoušela a chyby se objevovaly stále. Reakce, odezvy telefonu byly velmi pomalé.
Telefon jsem 18.9 poslala zpět na reklamaci..reklamace mi byla zamítnuta z důvodu, že není v záruce.. reagovala jsem na prodlouženi záruční doby o dny, které byl tel. reklamován. V emailové komunikaci mi prodejce oznámil, že můj telefon využívají jako služební aby se chyby projevily. S čímž nesouhlasím. Poslala jsem v příloze emailu odstoupení od kup. smlouvy. Uvedla jsem jako důvod nevyřízení reklamace do 30. dnů, zaslání neopraveného telefonu a nesouhlas s testováním telefonu (vložení SIM do telefonu a používáním mého telefonu jako služební). Prodejce odpověděl, že v mém případě od kupní sml. není možné odstoupit. Mám pouze jednu uznanou reklamaci. K mým dalším stížnostem se nevyjádřil. Bylo mi nabídnuto zaslání tel. do servisního střediska v zahraničí, ale doba na vyřízení by byla prodloužena min. o 3 týdny.
Cubot X 11
Byla jsem nucena si zakoupit jiný telefon. Po těchto špatných zkušenostech nemám zájem s touto společností v budoucnu řešit opět problémy s mob. telefonem. Obávám se, že s mobilem může být neodborně zacházeno a vady a závady způsobené jejich užíváním se mohou projevit později a v mém připadě nebude možné je reklamovat. Pokud firma nemá zařízení, které dokáže telefon testovat jako při běžné dennodenní zátěži nemá právo telefon využívat jiným způsobem ani osobním ani služebním. S jednáním a postupem servisu nesouhlasím a nemám již důvěru proto požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, dopouští se přestupku, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost nedodržuje povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci prostřednictvím následujícího webového odkazu https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zboží bylo sice odesláno 25.7.2017, avšak již neplatnou adresu sídla firmy. Nová adresa byla uvedena na našich webových stránkách, tak i v reklamačních podmínkách. Z tohoto důvodu došlo ke zpožděnému převzetí zásilky. Zboží bylo přijato dne 31.7.2017, toto bylo potvrzeno i mailem zákazníkovi. Dále nebyl přiložen ani reklamační protokol, který je nutný k zahájení reklamace.
Reklamace byla vyřízena dne 29.8.2017, jak uvádí zákazník. Tímto byla splněna 30 denní lhůta pro vyřízení.
O tuto dobu se samozřejmě prodlužuje záruka. V době vyřízení byl zákazník mimo ČR a nechtěl zboží ihned zaslat, přesto byl z naši strany odeslán s tím, že zásilka čekala na poště s prodlouženou dobou uložení, aby se mohl ihned po návratu zásilku převzít. V této době s tím nikdo neměl problém.
Zboží bylo zakoupeno dne 5.8.2015, záruka byla prodloužena tedy o 29 dní, do 4.9.2017.
Druhá reklamace byla odeslána dne 18.9.2017, což je podle nás po záruční době.
Přesto byla z naši strany snaha zákazníkovi maximálně vyhovět, bohužel marně.
S pozdravem MifoMobil
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 24 měsíců (s přičtením doby, po kterou nebylo možné zboží využít kvůli reklamaci), není možné uplatnit další reklamaci.
Pokud však spotřebitelka nesouhlasí se závěry první reklamace a dožaduje se nápravy, musí prokázat, že tato reklamace nebyla vyřízena řádně. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho by mohla spotřebitelka taktéž žádat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"zboží bylo sice odesláno 25.7.2017, avšak již neplatnou adresu sídla firmy. Nová adresa byla uvedena na našich webových stránkách, tak i v reklamačních podmínkách. Z tohoto důvodu došlo ke zpožděnému převzetí zásilky. Zboží bylo přijato dne 31.7.2017, toto bylo potvrzeno i mailem zákazníkovi. Dále nebyl přiložen ani reklamační protokol, který je nutný k zahájení reklamace."
Prodejce jsem telefonicky kontaktovala sama, zda zásilku obdržel. Jelikož si zásilku špatně zadali do jejich systému (špatně uvedené přijmení) balík se jim nespojil s mým přijmením.
"Reklamace byla vyřízena dne 29.8.2017, jak uvádí zákazník. Tímto byla splněna 30 denní lhůta pro vyřízení. O tuto dobu se samozřejmě prodlužuje záruka. V době vyřízení byl zákazník mimo ČR a nechtěl zboží ihned zaslat, přesto byl z naši strany odeslán s tím, že zásilka čekala na poště s prodlouženou dobou uložení, aby se mohl ihned po návratu zásilku převzít. V této době s tím nikdo neměl problém."
Mimo ČR jsem byla od 27.8. do 10.9. uvedená doba pro vyzvednutí byla do 7.9.
25.8.2017 jsem prodejce kontaktovala a oznámil mi, že reklamace není vyřízená.
"Zboží bylo zakoupeno dne 5.8.2015, záruka byla prodloužena tedy o 29 dní, do 4.9.2017."
Pro mě tedy vznikla doba pouze 5 dní jelikož jsem telefon nemohla pouzívat po celou dobu reklamace.
"Druhá reklamace byla odeslána dne 18.9.2017, což je podle nás po záruční době.
Přesto byla z naši strany snaha zákazníkovi maximálně vyhovět, bohužel marně."
Telefon prodejce využíval k pracovní účelům. Používal ho jako služební, což uvádí i v emailu
Možnost zaslat telefon do autorizovaného servisu mi byla nabídnuta až poté.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Reklamační protokol o kterém prodejce tvrdí, že nebyl přiložen.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
děkujeme za doplnění reklamačního protokolu. V tomto případě byly splněny naše podmínky. Ale máme za to, že se jednalo o to, zdali jsme reklamaci stihli vyřešit, nebo nestihli.
Jak jsme psali a psal to i zákazník, zboží bylo odesláno 25.7.2017, ale na špatnou adresu! Tudíž jsme zásilku vyzvedli až dne 31.7.2017, po komunikaci se zákazníkem a upozornění z jeho strany. Zásilku jsme tedy osobně vyzvedli.
Reklamace byla vyřízena 29.8.2017. Což je v zákonné lhůtě.
S pozdravem MifoMobil
K tomu, aby mohla být reklamace vyřízena řádně a včas, je také požadována potřebná součinnost spotřebitelky. Pokud by spotřebitelka odeslala zboží k reklamaci na nesprávnou adresu, ačkoliv správná adresa pro vyřizování reklamací prodávajícího je veřejně dohledatelná, není možné toto pochybení na straně spotřebitelky přičítat k tíži prodávajícího.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zasilka byla doručena, ale zaměstnanec Mifomobilu špatně zadal mé příjmení.
Když jsem se telefonicky dotazovala zda zásilka dorazila, tak zásilka nebyla k nalezení. Následně mi s omluvou oznámili, že k této situaci došlo z důvodu špatně zadaného příjmení a po zadání mého příjmení se pravděpodobně přijatá zásilka s mým příjmením nespojila a i mně Mifomobil oznámil, že zásilku zatím nepřijmul. Ale v ten okamžik zásilka již byla na adrese.
Nyní nemám ani mobil ani peníze.
Děkuji
S pozdravem Lenka Véghová
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
upřímně jsme nepochopili co paní Véghová myslí posledním vyjádřením. Jak jsme již psali, reklamace byla vyřízena ve 30-ti denní lhůtě. Zboží bylo odesláno zpět na adresu paní Véghová, ta ho nepřevzala úmyslně. Takže se vrátilo k nám. Samozřejmě zboží zašleme zpět k rukám paní Véghové.
Stížnost opět přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Posledním vyjádřením (přílohou) poukazují na to, že zásilka byla doručena dříve než uvádíte. A jde celkově o váš postup. Zaslali jste mi zpět neopravený telefon. Váš servis není schopen testovat telefony při zátěži a problém jste řešili tak, že jste můj telefon používali jako služební. A až následně jste mi nabídli odeslání telefonu do autorizovaného servisu. Proč jste tak neučinili hned? Já jsem problém (vady, které telefon vykazoval) popsala i telefonicky. Restart telefonu, tovární nastavení mohu udělat sama, z těchto důvodů ho do servisu nemusím zasílat. I po restartu telefon chyby vykazoval a proto jsem jej zaslala zpět. Kdo mi poskytne záruku na případné poškození a opotřebení způsobené vaším užíváním?
Stížnost přeřazujeme na společnost.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.