Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V listopadu roku 2017 jsem přinesla do prodejny v Mladé Boleslavi zvlhčovač vzduchu. Přišla mi zpráva, že zvlhčovač je rozbitý a budou mi vráceny peníze. Když jsem si přišla pro zvlhčovač s protokolem o reklamaci, našli mě pod jiným jménem, následně však zjistili, že se jedná o jinou paní, která přinesla stejný zvlhčovač až po mě. Řekli mi, že celou věc prošetří a dají mi vědět. Pokladní blok mi již nevrátili, zůstal mi pouze protokol o reklamaci. Neboť se nic nedělo, šla jsem tam opět, abych se zeptala, jak to je. Paní, která tam byla mi sdělila, že si vezme protokol o reklamaci, že to určitě vyřeší a dá mi vědět. Od té doby nemám ani pokladní lístek, ani protokol o reklamaci. Firma Okay tyto informace má jistě v počítači. Bohužel v Mladé Boleslavi tuto věc nemá cenu řešit, neboť mě připravili o oba doklady a nevrátili mi ani rozbitý přístroj. Kdo vybral peníze za můj přístroj nevím. Příště už nedám nic z ruky. Děkuji za prověření Martina Koštířová
zvlhčovač Sencor cca 850 Kč (druh a přesnou cenu bohužel nevím)
prosím o vrácení peněz a vysvětlení
|
Tweet |
Pokud spotřebitel prokázal, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a prodávající reklamaci přijal, je prodávající také povinen postupovat při vyřizování reklamace v souladu se zákonem.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Vážená paní Koštířová,
potvrzuji naši tel. dohodu. Peníze jsou pro Vás připraveny k vyzvednutí na prodejně OKAY Mladá Boleslav.
Ještě jednou se velmi omlouvám za prodlení řešení Vaší připomínky.
S pozdravem
Miroslava Jedličková
Zákaznický servis
OKAY CZ
Hodnocení: