Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.12.2016 objednán z www.mobilyatablety.cz, Ing. Michal Martinek, IČO: 11186615, zboží: mobilní telefon, Xiaomi Redmi Note 3 Pro 3GB/32GB Global Special Edition, za částku: 5.635,-Kč, vč. poštovného ve výši: 50,-Kč, s DPH. Dne 12.05.2017 zboží zasláno k reklamaci s popisem závady: Vypouklina z vnitřní strany mobilního telefonu na levé straně v místě pro vložení sim nebo paměťové karty. Navrhnuto řešení: a) výměna za nový, stejný výrobek, b) odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky. Ze strany prodejce osočení z údajného neodborného otevření mobilního telefonu:
Cituji: Servisní technik prohlédl telefon a konstatoval, že telefon vykazuje známky neodborného otevření zadního krytu. Při této manipulaci došlo k poškození krytu nadměrnou silou. Technik uvedl telefon do původního stavu. Důrazně upozorňuji, že jakákoli takováto manipulace a otevírání telefonu je hrubým porušením záručních podmínek a může mít za následek ztrátu záruky.
Závadu na zboží OPRAVIL a reklamaci NEUZNAL!!!
Tímto jednáním znemožnil odstoupení od smlouvy pro výskyt vady, neboť neuznal reklamaci a (v rámci dobrých vztahů ,,závadu opravil,,). Tímto nerespektoval právo spotřebitele, kdy je zasahováno do vlastnického práva a tím znemožňuje prokázat, že odstraněný nedostatek byl skutečně vadou.
Mobilní telefon, či zadní kryt nebyl nikdy nijak otevírán. Nepravdivé tvrzení ze strany prodejce!!!
mobilní telefon XIAOMI REDMI NOTE 3 Pro 3GB/32GB Global Special Edition
odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky
|
Tweet |
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.
Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.