Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#18440Neuznání vrácení LED žárovek a neustále požadování peněz za žárovky, i když nejsem jejich zákazník

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2017, před 7 lety

Katarína Balážová

Znění stížnosti

Dne 21.3.2017 mě navštívila obchodní zástupkyně Comfort Energy s tím, že nabízela levnou elektřinu. Uvěřila jsem jí a podepsala tzv. "Prohlášení zákazníka a poučení o jeho právech a povinnostech" tedy žádnou smlouvu. Podotýkám, že můj dosavadní distributor byl a stále je společnost ČEZ u kterého mi měla skončit smlouva až 4.8.2017. Za tu dobu jsem neobdržela žádnou smlouvu. Jelikož jsem se dočetla, že na území Ostravy je podomní prodej zakázán, tak jsem smlouvu vypověděla na základě spolupráce s pracovnicí ČEZU, která na Comfort Energi taktéž napsala na základě Plné moci, kterou jsem jí udělila - Výpověď smlouvy podle ust.§ 11a odst. 3 energetického zákona.Taktéž na její vyjádření jsem vrátila LED žárovky, které jsem nevrátila ve lhůtě 14 dnů, ode dne převzetí žárovek, ale až 7.8.2017.Samozřejmě nepoužité a zaslala k tomu Odstoupení od Kupní smlouvy vrácení LED žárovek. Ze společnosti mi přišel e-mail, kde mi bylo sděleno toto: "Balík LED žárovek, které jste obdržela s podpisem smlouvy lze vrátit jen do 30 dnů od následujícího dne podpis smlouvy. Jelikož se tak z Vaší strany nestalo a balík LED žárovek byl vrácen až po možném termínu na bezplatné vrácení, byla Vám dle smluvních podmínek vystavena částka ve výši 2 000 Kč a žárovky Vám byly zaslány na Vaše náklady zpět". Pracovnice ČEZU mi radila, abych nic nepřebírala. Neustále mi chodí smsky, že evidují neuhrazené faktury a zálohu a abych uhradila částku 2.333,-Kč. Nejsem jejich zákazníkem. Stále jsem u svého distributora ČEZ, který společnosti nepovolil převod k této společnosti.


Požadované řešení

Požaduji storno částky ve výši 2333,-Kč za LED žárovky a nějaké neuhrazené faktury a zálohu,kterou mi neustále píšou v smsce.(Netuším, co tím myslí, když od nich nic neodebírám). Nejsem jejich zákazníkem, jelikož žádná dodávka energie neproběhla a nemám ani žádnou smlouvu, pouze, jak jsem již už naspala: "Prohlášení zákazníka a poučení o jeho právech a povinnostech", což u mě není žádná smlouva - i když nahoře v hlavičce mají napsáno číslo smlouvy,což nechápu. Vadí mi neustále obtěžování,abych tuto částku uhradila.

Děkuji za vložení do této situace a prosím o vyjádření. Nechci platit za něco, co nemám.

Katarína Balážová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2017 09:17, před 7 lety

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Uzavřela-li spotřebitelka smlouvu o dodávkách energií mimo obchodní prostory společnosti nebo za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku (telefon, internet), může spotřebitelka od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu.

Pokud tato lhůta již uplynula, může spotřebitelka smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek energií. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Po uplynutí výpovědní lhůty se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci. V případě odstoupení či výpovědi smlouvy o sdružených dodávkách energií tak automaticky dochází i ke zrušení kupní smlouvy. Stejně tak i čl. 15 odst. 1 Směrnice při ukončení hlavní smlouvy ruší závazky spotřebitele ze smluv doplňkových, s hlavní smlouvou souvisejících, aniž by musel od nich zvlášť odstupovat.

Bude-li i nadále podnikatel vymáhat úhradu plné ceny LED žárovek, a to i přesto, že byl srozuměn s tím, že tento požadavek není v souladu s tímto stanoviskem oprávněný, lze takové jednání podnikatele (pokračování ve vymáhání) považovat za nekalou obchodní praktiku v souladu s § 4 a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Spotřebitelce doporučujeme požadovanou zvýšenou cenu za LED žárovky nehradit, spotřebitelka je nicméně povinna žárovky vrátit. Bude-li spotřebitelka i přes splnění výše uvedeného nadále ze strany podnikatele kontaktována, doporučujeme takový postup podnikatele hlásit Energetickému regulačnímu úřadu. Více informací o Odboru právní ochrany spotřebitele je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/odbor-pravni-ochrany-spotrebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.10.2017 14:06, před 7 lety

Vážená paní Balážová,

Dne 21.3.2017 byla uzavřena Smlouva o sdružených službách dodávek elektřiny CMA50175336 („dále jen Smlouva“) se společností COMFORT ENERGY s.r.o. Společně se Smlouvou Vám byla nabídnuta Kupní smlouva na balení 5 KS LED žárovek za zvýhodněnou cenu ve výši 1,- Kč. Zákazník při podpisu Kupní smlouvy na LED žárovky bere na vědomí, že zboží za zvýhodněnou cenu může mít pouze náš zákazník. Tento status Zákazník zaniká odstoupením, nebo výpovědi od Smlouvy.

Platné uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny, nebylo ze strany zákazníka rozporováno ani v tzv. verifikačním hovoru, který pro vyloučení případných pochybností následuje po uzavření smluvního vztahu. Předmětem tohoto monitorovaného telefonického hovoru, vedeného operátorem call centra společnosti, je zjištění okolností uzavření smlouvy a kontrola postupu obchodního zástupce. V průběhu tohoto hovoru operátor provádí kontrolu Smlouvy, práci obchodního zástupce a zároveň ověření, zda došlo k předání dokumentů, spolu s balením LED žárovek.

Dne 8.8.2017 naše společnost obdržela výpověď sjednané smlouvy zaslané v souladu s ustanovením §11a odst. 3 Energetický zákon. Tento požadavek byl akceptován.

Naše společnost poskytuje svým zákazníkům lhůtu na odstoupení od Kupní smlouvy nad rámec zákonné úpravy, a to 30 dnů ode dne následujícího od podpisu Kupní smlouvy. Kupní smlouva byla uzavřena dne 21.3.2017. Protože neevidujeme platné odstoupení od Kupní smlouvy, je v souladu s Kupní smlouvou účtováno balení 5 KS LED žárovek v celkové výši 2000,00,-Kč vč. DPH. O plné ceně tohoto zboží je zákazník informován v Kupní smlouvě.

Podle § 1727 NOZ je každá ze smluv, uzavřených při témže jednání, posuzována samostatně. Pokud by však z povahy smluv plynul opak, jsou tyto smlouvami závislými, kdy pokud zanikne jedna z nich, zaniknou všechny smlouvy, na jejím základě anebo v souvislosti s ní uzavřené. To ale není případ Smlouvy a Kupní smlouvy na LED žárovky. V případě, že Zákazník využije svého práva a od Kupní smlouvy na LED žárovky odstoupí ve lhůtě, kterou mu zákon a nad rámec zákona dodavatel, poskytli, Smlouva o sdružených službách dodávky tím v žádném případě nezaniká.

Zákazník bere na vědomí, že výhodnost nabídky se váže k statusu „Zákazník“. Pokud zákazník využije svého práva a odstoupí v souladu s ustanoveními energetického zákona od Smlouvy, toto odstoupení naše společnost plně respektuje, avšak v souvislosti s takovým jednáním zákazníka je spojena ztráta jeho statusu „zákazník“ a tedy pozbytí jeho nároku na zvýhodněnou cenu zboží a stane se povinným uhradit nezvýhodněnou cenu LED žárovek a to ve výši 2 000 Kč vč. DPH.

Tento postup je zákazníkovi prezentován hned při uzavření Kupní smlouvy a je uveden jednak v „častých dotazech“ a samozřejmě na první stránce Kupní smlouvy, kde zákazník připojuje svůj podpis.

Reklamaci považujeme za neoprávněnou a na úhradě faktury za LED žárovky trváme.

S pozdravem

Lenka Trefná
CE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 05:46, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2017 17:04, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.