Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
právě jsem souhlasil po telefonu s dodáním dárkového balíčku švýcarských žiletek v cenně pouze poštovného 139 Kč. Ovšem když čtu stížnosti a různá upozornění na internetu tak ten balíček nechci. Paní na drátě jsem udal adresu, na které bydlím, ale nemám tam trvalé bydliště, tudíž nemám ani na poštovní schránce své jméno, toto jsem si uvědomil, až po dokončení telefonátu. Když mi tedy balíček nebude moct být doručen do schránky, nemusím to vůbec řešit?
Děkuji,
s pozdravem Plza
Pokud mi nikdy nebude balík doručen, nemůže po mě někdo něco chtít?
|
Tweet |
Nepřevzetí zboží, byla-li po telefonu sjednána kupní smlouva spotřebitelem, nic neřeší. To, že zboží spotřebitel nepřevezme, neznamená, že tím uzavřenou smlouvu po telefonu zruší. Pokud před doručením zásilky či po jejím převzetí spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodávajícím nedohodne na jejím zrušení, popřípadě smlouvu nevypoví, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít.
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.