Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.9.2017 jsme reklamovali tašku na kočárek (vadný zip). Dnes tj. 10.10.2017 jsme byli prodejci doručit osobně odstoupení od kupní smlouvy a celý kočárek, jelikož se nám v zákonné 30 denní lhůtě neozval s výsledkem reklamace. Prodejce odmítl převzít jak zboží, tak písemné odstoupení od smlouvy.
Odstoupení jsme tedy zaslali doporučeně poštou a kočárek si prý vyzvedne sám, pokud uzná po konzultaci s právníkem, že porušil kupní smlouvu.
Prodejce si dle svých slov vůbec není vědom, že takové právo spotřebitele existuje a tvrdil nám, že je naše povinnost si zboží v reklamačním řízení hlídat. V pondělí tj. 9.10. nám pouze telefonicky (po našich urgencích) prodavačka sdělila, že reklamace byla zamítnuta. Při naší návštěvě nám pan majitel ukázal jakési vyjádření od dodavatele s datem 30.9. Ovšem razítko tam dával až před náma. Každopádně nesplnil zákonnou povinnost nás informovat a ještě se vzdává odpovědnosti.
Kombinovaný kočárek Paradise 7960
Splnění zákonné povinnosti při odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy a zaplacení kupní ceny na účet kupujícího.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodl na delší lhůtě. Jak uvedl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, že k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už telefonicky, písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
K tomu, aby mohla být reklamace vyřízena včas, je také požadována potřebná součinnost spotřebitele. Pokud by spotřebitel omylem uvedl nesprávné kontaktní údaje nebo by úmyslně mařil pokusy prodávajícího doručit mu zprávu o vyřízení reklamace, jde to k jeho tíži. Prodávající však musí prokázat, že se opravdu pokoušel spotřebitele informovat o vyřízení reklamace (např. prokázat, že skutečně zasílal sms zprávu na spotřebitelem uvedené telefonní číslo).
Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.