Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, dne 7.9.2017 jsem podával výpověď smlouvy u O2. Na to mi společnost O2 poslala potvrzující dopis s datem ukončení smlouvy či přenosu čísla k 11.10.2017. V dopise nebylo žádné upozornění na možnost sankce nebo jakéhokoliv porušení smlouvy. V pondělí 9.10.2017 mi volal operátor O2 a oznámil mi, že pokud nezruším výpověď, tak mi naúčtují sankční pokutu ve výši 5575,- Kč. Důvodem mělo být porušení smluvních podmínek. Když jsem se na důvody ptal na O2 chatu, tak mi bylo sděleno, že mi byla 29.9.2017 prodloužena smlouva po mém údajném souhlasu. Nikdo mi však z O2 nevolal až do inkriminovaného dne 9.10.2017. A proč by mi také 9.10.2017 volali a vyhrožovali pokutou 5575,- Kč jestli nezruším výpověď, pokud bych se dříve domluvil na zrušení výpovědi a prodloužení smlouvy? V neposlední řadě mi nesedí výše pokuty 5575,- Kč, která by se měla vypočítávat jako max. 20% ze zbývajících paušálů. Z toho mi vyplývá, že bych měl paušál za 1161,- Kč. Přitom jsem chtěl jít ke konkurenci právě proto, že jsem měl nabídku neomezeného tarifu za 349,- Kč. Jak se můžu proti této nespravedlnosti bránit? Nechci platit pokutu a nechci být u O2.
Hlasový tarif O2
Zrušení služby bez sankcí a umožnění přenosu k jinému operátorovi
|
Tweet |
Pokud spotřebitel s vyměřeným poplatkem nesouhlasí, měl by jej prokazatelně reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla poskytovatelem služeb elektronických komunikacích zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Operátoři od počátku září na základě novelizace zákona přišli o možnost automatického prodlužování smluv na dobu určitou. Nyní totiž vždy potřebují souhlas zákazníka. Takový souhlas spotřebitele s prodloužením smlouvy však musí být vždy prokazatelný. Zákon také nově upravuje délku výpovědní doby smlouvy, která nesmí překročit 30 dnů, přičemž den podání výpovědi se do této doby nezapočítává.
Hezký den,
hovor ze dne 29.9.2017 jsem poslechla, kolegyně vám dokonce volala v ten den po několikáté. Zastihla vás v obchodě, i přesto jste se nakonec dohodli na dořešení v daný moment.
Kolegyně vás informovala, že v srpnu 2017 došlo k prodloužení závazku a proto by došlo k vystavení smluvní pokuty, z tohoto důvodu vám navrhla úpravu tarifu a snížení ceny, které bylo podmíněno novým závazkem. Odsouhlasil jste ji změnu nastavení a zrušení výpovědi.
To jste si nyní rozmyslel a opět si přejete službu zrušit - převést k jinému poskytovateli?
Pokud ano, pak i bez ohledu na změnu z 29.9.2017 by došlo k vystavení smluvní pokuty, jelikož předchozí závazek, který byl na základě hovoru změněn, byl platný od 16.8.2017 do 16.8.2019. To by znamenalo, že při ukončení služeb k 10.10.2017 by byla vystavena smluvní pokuta ve výši 5275,60 Kč jen za mobilní tarif, který vás před uplatněním nového zvýhodnění vycházel na 1199 Kč a bylo by nedodrženo 22 měsíců závazku (počítám s původním závazkem do 16.8.2019).
Nicméně na základě vašeho podání předávám aktuální výši smluvní pokuty ke kontrole na reklamační oddělení, které vás bude kontaktovat na vašem mobilním čísle.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.