Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 13.9.2017 jsem přes internetové stránky společnosti https://www.sperky-silvego.cz/ vytvořil objednávku na stříbrný prsten TWR902535, VELIKOST 55mm. Dne 14.9.2017 mi prsten byl doručen Českou poštou. Prsten jsem se však rozhodl vrátit bez udání důvodu. Vyplnil jsem formulář, který na svých stránkách pro vrácení zboží mají. Odeslal jsem jej 25.9.2017 přes českou poštu a prsten byl dle údajů pošty na adrese společnosti hned následující den 26.9.2017. Tentýž den, mi byl prsten odeslán zpět na moji adresu s vysvětlením:
Věc:Neuznané vrácení zboží
Dobrý den,
vrátit zboží bez udání důvodu je možné. Zboží, které vracíte, může být rozbalené, vyzkoušené, ale nesmí být opotřebované a poškozené.
Vámi vrácený prsten (zakoupený 13.9.2017) TWR902535, velikost 55, prokazuje viditelné známky nošení a tudíž je z naší strany již neprodejný.
Je nám líto, ale vrácené zboží neuznáváme a zasíláme prsten zpět.
S pozdravem Internetové klenotnictví www.sperky-silvego.cz
Stříbrný prsten TWR902535, velikost 55
Požaduji uznání odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a vrácení peněz.
|
Tweet |
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, má prodávající povinnost toto odstoupení respektovat. Pokud bylo zboží poškozeno, může prodávající po spotřebiteli žádat kompenzaci. Kompenzace by však měla být přiměřená a měla by nahradit pouze skutečné náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu. Prodávající by tak mohl snížit částku (přiměřeně vzhledem k povaze vady - jedná se o estetickou vadu, nikoliv o funkční), kterou bude spotřebiteli vracet. Rozhodnout o tom, zda zboží bylo poškozeno nebo ne, nám ale nepřísluší.
Z výše uvedeného vyplývá, že prodávající je povinen odstoupení od smlouvy respektovat. Zaslal-li zboží zpět spotřebiteli, nejednal v souladu s právními předpisy. Prodávající je proto stále povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky, které od něho přijal (částka však může být ponížena vzhledem k míře poškození). Dále je v jeho zájmu, požádat spotřebitele o zaslání zboží zpět. Náklady na vrácení zboží však již musí nést prodávající.
Nebude-li možné mezi stranami sporu prostřednictvím naší služby nalézt smírné řešení, mohou se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz) nebo na příslušný soud.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.