Společnost


GARTEKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18479Nevrácení finanční částky za nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2017, před 7 lety

Petr Bajer

Znění stížnosti

Dne 01.10.2017 jsem přes e-shop objednal AKU sekačku Husqvarna LC141Li, AKU nabíječku QC500 a baterii BLi200. Provedl jsem platbu kartou předem na účet prodejce ve výši 24.170,- Kč. Dne 03.10.2017 mi byl zaslán email ze strany Garteka s omluvou, že sekačka se nedá již objednat a ani jedna není v Evropě. Byl jsem zároveň v tomto emailu požádán o číslo svého účtu, na který prý pošlou peníze zpět. Ihned 03.10.2017 jsem zpět zaslal číslo svého účtu na daný email. Dne 09.10.2017 jsem na email p. V. reklamoval, že částka stále nedorazila na můj účet zpět. Odpověď od p. V., "Poptám se u účetní jak dorazí odpoledne". Dne 10.09.2017 jsem znovu psal p. V. reklamaci o nevráceném obnosu 24.174,- Kč. Odpověď od p. V. "pí účetní nedorazila. Tak jak dnes dorazí, zeptám se jí jestli ty peníze poslala a kdy + omluva". 10.10.2017 Raději jsem p. V. poslal znovu své číslo účtu s urgencí o nevrácení 24.174,- Kč na můj účet. p. V. odpověděl "Omlouvám se za účetní. Předám jí to". 11.10.2017 peníze stále nedorazily. Opět jsem psal p. V. email s urgencí a i s tím, kde je problém... p.V. již přestal komunikovat a peníze stále nemám zpět. U firmy Garteko jsem již v minulosti objednával a vše proběhlo naprosto v pořádku. Toto jednání ze strany Garteka mě velice mrzí a znepokojuje zároveň, jelikož jde o nemalou finanční částku 24.174,- Kč. Předem děkuji za kladné vyřízení. Bajer Petr


Produkt

AKU sekačka Husqvarna LC141Li, aku nabíječka QC500, baterie BLi200


Požadované řešení

Chci vrátit peníze na svůj účet za nedodané zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2017 09:41, před 7 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2017 01:41, před 7 lety

Spotřebitel nás informoval, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.