Společnost


Raiffeisen stavební spořitelna a.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1850Výpověď smlouvy spořitelnou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2014, před 11 lety

Jaroslava Rozumová

Znění stížnosti

Smlouvy byly uzavřeny v roce 2000 a 2001 -tarif CMW 1,6.Dostali jsme výpověď s odvoláním na Obch.zák.§715/2 odst.Tyto sml.byly uzavřeny dle VOP MF ČR 15.8.1996 pod j.č.322/51745/1996 Tyto VOP neumožňují jednostranné ukončení ze str.spořitelny.Zákon tuto možnost nepřipouští.V§ 5 VOP je uvedeno, že sml.je uzavřena dle Občanského zákoníku č.40/1996 Sb.,ale nikde není,ani ve VOP odvolání na Obchodní zák.zmíněno, že se jedná a běžný účet. Jsem přesvědčena, že sml. nelze vypovědět na základě Obchodního zák.,ani v zákoně o stavebním spoření.
Odpověď stavební spořitelny :Výše uvedené sml. byly vypovězeny v souladu § 715 odst.2 zák.č.513/1991 Sb.Obchodního zák.Ustanovení §719b obchod.zák.uvádí, že není-li stanoveno jinak, použijí se na sml.o vkladovém účtu,přiměřeně ustanovení sml.o běžném účtu, tedy i ustanovení §715/2 obchod.zák., podle kterého může banka sml.kdykoliv vypovědět.Vaše zpětvzetí výpovědi nelze akceptovat.


Požadované řešení

Zrušení neoprávněné výpovědi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2014 12:45, před 11 lety

Součástí stanoviska České národní banky bylo, že se na stavební spoření užije úprava vkladového účtu a na něj lze přiměřeně aplikovat ustanovení o běžném účtu. Zároveň ale říká, že je to ustanovením dispozitivním, tudíž jeho použití mohou strany závazku vyloučit. Z tohoto důvodu je zásadní, zda je užití vyloučeno obchodními podmínkami. Obvykle bylo vyloučeno ustanoveními, která stanovují, že spořitelna může smlouvu vypovědět pouze dle zákona o stavebním spoření nebo obchodních podmínek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2014 09:23, před 11 lety

Společnost se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.