Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem u prodejce zakoupený telefon (Samsung Galaxy S6) z důvodu vady displeje. Servis, do kterého prodejce telefon zaslal, telefon vrátil s tím, že vada nespadá do okruhu vad, ze které plyne právo na opravu. Návrh na navrhovanou opravu zařízení opravu jsem nepřijal a nechal jsem si zpracovat znalecký posudek, jehož výstupem bylo, že reklamovaná vada měla být řádně opravena ,a že mohu žádat opravu telefonu v rámci reklamace - (posudek byl vydán v můj prospěch)
U prodejce jsem tedy znovu telefon reklamoval, na základě znaleckého posudku s tím, že mají 30 dní na vyřízení reklamace. 30 denní lhůta UPLYNULA(reklamaci nestihli vyřídit) a na základě vzniklého práva jsem odstoupil od smlouvy a byla mi vyplacena kupní cena za mobilní telefon.
NICMÉNĚ, když jsem začal požadovat proplacení znaleckého posudku, prodejce ODMÍTL posudek proplatit s argumentací, že pokud dojde k vrácení peněz za zboží nevzniká právo na proplacení posudku, a že posudek v žádném případě neproplatí ať se obrátím na soud. (Na základě právní poradenské linky a slov samotného znalce, postup prodejce není v pořádku)
Samsung Galaxy S6, 32GB, bílé
Proplacení znaleckého posudku
|
Tweet |
Nechal-li spotřebitel zpracovat znalecký posudek, který prokázal, že zboží bylo vadné a reklamace tak byla zamítnuta neoprávněně, má spotřebitel dle § 1924 občanského zákoníku právo žádat náhradu nákladů, které musel vynaložit za zpracování znaleckého posudku.
Nebude-li prodávající reagovat na výzvy spotřebitele, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
„ Pan Škop, dále jen zákazník, u nás reklamoval mobilní telefon s defektem na LCD, autorizované servisní středisko zamítlo reklamaci jako nedůvodnou. Zákazníkovi bylo zařízení vydáno. Zákazník si nechal vypracovat znalecký posudek soudním znalcem v oboru, nicméně i ten považujeme za příliš obecný, znalec zařízení ani nedemontoval, pouze provedl vizuální inspekci, což považujeme v tomto ohledu jako nedostatečné, i přesto jsme však zákazníkovi vyšli vstříc a zaslali zařízení znovu na posouzení identické závady do záručního servisu s přiloženým znaleckým posudkem.
Bohužel však nebyla výrobcem pověřeným servisním střediskem dodržena 30 denní lhůta, a proto byla následně zákazníkovi vyplacena částka ve výši plné pořizovací ceny za mobilní telefon. K proplacení posudku by došlo pouze v případě, kdyby bylo shledáno, že reklamace byla důvodná a jednalo se o výrobní vadu a závada by poté byla bezplatně odstraněna, případně by byla naplněna skutková podstata odstoupení od kupní smlouvy z důvodů opakované závady, k tomu však nedošlo. Bohužel do dnešního dne nebylo zařízení vráceno z autorizovaného servisního střediska a tudíž není možné, kvalifikovaně posoudit závadu. Která byla již jednou označena autorizovaným servisním střediskem jako nedůvodná.
Z kupní smlouvy je odpovědný prodávající, nikoliv autorizované servisní středisko. Nečinnost autorizovaného servisního střediska nesmí být na škodu spotřebitele.
Pokud prodávající neuhradí účelně vynaložené náklady spojené s reklamací, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, případně se svého práva domáhat soudní cestou.
Prodávající mě stále nekontaktoval s tím, že proplatí znalecký posudek. Už na pobočce jsem říkal, že na to mám právo a je jeho povinnost to proplatit. Zde dostal i právní stanovisko. Právo svědčí v můj prospěch, výstup servisu je/bude zcela irelevantní ať bude jakýkoliv. Pevně doufám, že dojde v nejbližší době u prodávajícího k posunu správným směrem a dojde k proplacení, co nejdříve. Pokud nedojde k proplacení v nejbližších dnech, budu nucen přistoupit k řešení sporu přes instituce jako je ČOI či soud.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.