Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na přelomu měsíce srpna a září 2017 jsem po telefonickém rozhovoru
odsouhlasil odeslání dárkového balíčku (obsahujícího holítko) na moji adresu. Tento rozhovor a můj souhlas s odesláním dárku byl považován zřejmě na uzavření kupní smlouvy na další zásilky stejného zboží, čehož jsem si nebyl vědom. Zjistil jsem to až nyní 10.10.2017, kdy mně byla doručena zásilka břitů Matrix (12 Blades) v hodnotě CZK 270,- plus poštovné CZK 129,- celková hodnota zásilky CZK 399,- spolu se složenkou na úhradu této částky s datem splatnosti 2.11.2017. Faktura číslo 13620513 byla vystavena 26.9.2017 - je v ní uvedeno Číslo předplatného : 566485 a datum odeslání další zásilky : 25.12.2017 ,dále informace o obsahu další zásilky : Matrix (12 Blades) a Interval: každých 90 dní.
Na složence je jako adresa majitele účtu uvedeno: MYLANDO, PO Box 18, 120 00 Praha 2.
Podle návodu na vašich stránkách jsem vyplnil formulář Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy - adresoval jsme ho na Westerfield International AG, P.O.Box 18, 120 00 Praha 2. Nyní si ale nejsem jistý, jestli nemám uvést jako název společnosti: MYLANDO a stejnou adresu, jak je uvedeno ve složence. Aby bylo odstoupení od smlouvy platné.
Matrix (12 Blades) -na průhledném obalu je uvedeno 7 228D5 AV 22:39 TO1
Jsem připravený zásilku, která mně byla jako první zásilka (nepočítám dárkový balíček) doručena 10.10.2017 v hodnotě CZK 399,- zaplatit a nechat si ji, abych situaci nekomplikoval. Ale chci jednoznačně odstoupit od smlouvy - mám už napsané Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy a rovněž Žádost o odstranění osobních údajů z databáze společnosti, oba dokumenty adresované na Westerfield International AG, P.O.Box 18, 120 00 Praha 2. . Jen nevím jestli je to správně - na mojí faktuře a složence není totiž nikde uveden název Westerfield International AC, ale jen MYLANDO, P.O.Box 18, 120 00 Praha 2.
Prosím vás o odpověď. Děkuji Jaromír Převorovský
|
Tweet |
Výpověď doporučujeme zaslat na spotřebitelem uvedenou českou adresu společnosti (P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2), a to doporučeně s dodejkou. Spotřebitel by si měl uchovat kopii výpovědi a dodejku pro případ dokazování při případném soudním sporu.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Doporučujeme taktéž písemně (nejlépe opět doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitelka společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Pokud spotřebitel souhlasil se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností Westerfield smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží.
Když balíček přijde, je třeba jej převzít, rozbalit vyndat z něj faktury a zboží samotné nerozbalené zaslat zpátky společně s odstoupením od kupní smlouvy. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Pokud by však již uplynula zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy, pak lze smluvní vztah zrušit výpovědí, tj. jejím zrušením od doručení výpovědi adresátovi. Do doby odeslání výpovědi je spotřebitel oprávněn si všechny balíčky nechat a zároveň povinen je uhradit.
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.