Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 10.10.2017 v 19:22 jsem obdržela SMS od České pošty, že mi bude zásilka DR2651236138U s dobírkou 1204Kč doručena dne 11.10. - zásilka nedoručena. Další den 11.10. v 18:51 mi přišla další SMS s tím, že zásilka bude doručena 12.10. na adresu nám. Svobody 3, 785 01 Šternberk. Celý den čekám, čekám a nic. V 15:01 mi přišla další SMS s tím, že přes veškerou snahu se zásilku nepodařilo doručit a že je uložena na poště Šternberk 1, PSČ 785 01, tel. 954278501.Jak je možné, když pracuji na uvedené adrese (je to ZŠ) a 12.10. jsem tu byla od 7:30 do 17:30, že nemohla být zásilka doručena? To je takový problém, dát přes mobil vědět, že doručovatelje před školou a má problém se dostat dovnitř? Pro mě je teď problém, si zásilku vyzvednout, protože Šternberk není místem mého bydliště.
Prosím, zamyslete se nad doručováním.
Děkuji.
S pozdravem Mgr. Kamila Vavrdová
doručení zásilky DR2651236138U
Zásilku doručit na Českou poštu do Bohuňovic.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman