Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, byla nám zamítnuta reklamace sedací soupravy Sydney, č. kupní smlouvy 5277052/4 zakoupené na prodejně Sconto Černý most.
Sedačka měla po vybalení vytržený kus koženky na područce. Při převzetí zboží to nebylo viditelné. Podaná reklamace nám byla zamitnuta. Dúvod byl uveden tento: Jde o mechanické poškození,ke kterému nemohlo dojít během výstupní kontroly u výrobce. Jinými slovy, poškodili jste si sami. O možnosti, že mohla být sedačka poškozena i během cesty do Sconto nebo ve skladu, již není vůbec uvažováno. Hned je to svaleno na kupujícího. Navrhli jsme prodejci, aby nám alespoň nějakou částkou tuto škodu kompenzoval, když se "neví" v jakém okamžiku byla sedačka poškozena. Samozřejmě přišla záporná odpověď. Můžete mi k tomu případně něco poradit?
Ještě bych ráda poradila všem budoucím zákazníkům, aby nepřebírali sedací soupravu, když vidí jen 5 balíků "narvaných" na sebe do jedné přepravní klece. Takto nám ji "vyvezl" skladník na parkoviště, a museli jsme mu podepsat, že jsme si překontrolovali.
Děkuji Fritzenová
Sleva z cena, která by nám pokryla výdaje s přečalouněním poškozené područky.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Reklamace je již na základě oboustranné dohody vyřešena.
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedené informace.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, reklamace dopadla uspokojivě. Sconto změnilo názor a navrhlo finanční kompenzaci 2 500 Kč, kterou jsme přijali.
Děkuji dTestu za pomoc.
Fritzenová