Společnost


Ing. Radek Vačkář

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18533Nevrácení zálohy v případě odstoupení od smlouvy dle § 1978 odst. 1 občanského zákoníku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2017, před 7 lety

Libor Šurát

Znění stížnosti

Pro nedodržení termínu (a to ani ve stanovené dodatečné lhůtě) bylo odstoupeno od smlouvy na vypracování projektové dokumentace. Zhotovitel dosud nevrátil zaplacenou zálohu, a to ani po následné žádosti o její vrácení.


Produkt

zpracování projektové dokumentace ke stavebnímu povolení


Požadované řešení

vrácení zaplacené zálohy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2017 14:12, před 7 lety

Bylo-li od smlouvy odstoupeno z důvodu prodlení zhotovitele, ruší se smlouva od počátku. Zhotovitel je v takovém případě povinen vrátit spotřebitelovi přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li zhotovitel peněžní prostředky poté, co byl k tomu vyzván, má spotřebitel práva žádat navíc zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 00:10, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.