Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pro nedodržení termínu (a to ani ve stanovené dodatečné lhůtě) bylo odstoupeno od smlouvy na vypracování projektové dokumentace. Zhotovitel dosud nevrátil zaplacenou zálohu, a to ani po následné žádosti o její vrácení.
zpracování projektové dokumentace ke stavebnímu povolení
vrácení zaplacené zálohy
|
Tweet |
Bylo-li od smlouvy odstoupeno z důvodu prodlení zhotovitele, ruší se smlouva od počátku. Zhotovitel je v takovém případě povinen vrátit spotřebitelovi přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li zhotovitel peněžní prostředky poté, co byl k tomu vyzván, má spotřebitel práva žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.