Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.9.2017 byla adresatem prevzata dobirkova zasilka a posta obdrzela mych 3050 Kc. Penize meli byt zaslany na muj ucet, ale ani po tydnu jsem penize neobdrzel. Nekolikrat jsem se byl ptat na pobocce posty, kde mi bylo receno, ze nic ve svem systemu nezjisti. Podal jsem tedy online reklamaci k teto zasilce, ale do dnesniho dne se mi ani nikdo neozval. Nereklamuji preci nejaky vyrobek a nechapu, zda je tak slozite zjistit, kam penize zmizeli. Tato situace me velice ... jelikoz za sluzby posty clovek plati nemale castky a jeste musi sepisovat tisic listku a slozenek, aby odeslal jednu zasilku. Dostal jsem se i do nepovoleneho debetu v bance kde mam ucet, jelikoz jsem s penezi pocital. Jak se muze proti tomuto jednani branit, kdyz se nikde ani nedovola jak vec pokracuje. Je to hanba, ze statni podnik funguje timto zpusobem a zakaznik ho vubec nezajima. Rozhodne hodne premyslim nad tim, ze celou vec budu resit tak, aby za to nekdo nesnl odpovednost, protoze tohle mi opravdu neprijde normalni a posta hresi na to, ze normalni obycejny clovek v reto zemi nema zastani.
VL218861332CZ
Chci jen sve penize, ktere stale nemam.
|
Tweet |
Podle čl. 20 odst. 9 poštovních podmínek České pošty, s.p. je podnik povinen vyplatit dobírkovou částku ve lhůtě tří pracovních dnů ode dne, kdy ji od příjemce vybral. Lhůta pro výplatu v hotovosti se považuje za dodrženou i v případě, že podnik v této lhůtě adresáta k převzetí dobírkové částky u příslušné pošty vyzve nebo dobírkovou částku v této lhůtě k převzetí u příslušné pošty připraví.
Pokud se tak nestalo, je vhodné uplatnit reklamaci. Jestliže se neprokáže, že vybraná dobírková částka byla sjednaným způsobem a v plné výši vyplacena, podnik dle čl. 41 odst. 6 poštovních podmínek České pošty, s.p. to reklamujícímu písemně oznámí. Podnik neprodleně sjednaným způsobem vyplatí dobírkovou částku nebo její nevyplacenou část. Podle čl. 43 odst. 1 poštovních podmínek České pošty, s.p. vyřídí podnik reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je reklamující oprávněn podle § 6a odst. 1 zákona o poštovních službách podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku (100,- Kč).
Podle § 7 odst. 3 zákona o poštovních službách se práva z poštovní smlouvy promlčují uplynutím jednoho roku od poštovního podání. Tím se však nepromlčuje právo na vydání bezdůvodného obohacení. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Právo na vydání bezdůvodného obohacení se promlčí nejpozději za deset let ode dne, kdy k bezdůvodnému obohacení došlo. Spotřebitelka by ale musela prokázat svůj nárok.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman