Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
V dubnu 2017 jsme koupili v AAA Auto Olomouc Ford Mondeo 2.0 TDCi. Auto bylo prodejcem společnosti představeno jako vůz v perfektním stavu. Bylo sděleno, že je bezpečné bez problémů a schopno jízdy. Po dojetí domů cca 50 km jsme následně při výměně oleje a filtrů jak nám bylo doporučeno zjistili zcela povolené brzdové hadice obou zadních kol. Ani nechci domýšlet co by se stalo kdyby vypadly za jízdy, takže tady nás AAA poprvé ohrozilo na životě. Následně po ujetí cca 500 km auto začalo vykazovat chyby - cukání a ve finále nám "zdechlo" a stalo se neovladatelným těsně před velkou křižovatkou. Dále již pak nešlo nastartovat. Po diagnostice se ukázala spousta chyb snímačů a také vada na ABS. Po nacenění v servisu je cena opravy cca 112 tis. Kč. Už zhruba 3 měsíce se z AAA dohaduji o uznání reklamace, ale přístup v Praze k zákazníkům je katastrofální. Zcela odlišný od přístupu a vyjádření manažerů v Olomouci. Navíc z Prahy píšou lži. Všichni mne varovali abych u AAA nekupoval. Nevěřil jsem, bohužel jak zjišťuji měli pravdu. Jenom lži od prodeje až k reklamaci.
FORD Mondeo 2.0 TDCi 6T8488, r.v.2006
Jediné možné rentabilní řešení v tomto případě je určitě výměna vozu, jak i doporučili manažeři pobočky v Olomouci, bohužel Praha na toto neslyší, jelikož cena opravy je vyšší než byla kupní cena.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Lysíku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.