Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zhruba před měsícem jsem si objednal v e-shopu této společnosti stojanovou vrtačku BT-BD 701 zn.Einhell. Vrtačka mi byla dovezena do několika dnů společnsotí PPL v rozloženém stavu na díly zabalené v krabici a po prvotním rozbalení a složení vypadal, že je v pořádku. Jelikož jsme neměl k dispozici vhodné připojení na eletr. energii, poprvé jsem ji vyzkoušel až před týdnem. Bohužel po zapojení do zásuvky a zmáčknutí zeleného tlačítka (spínače) se motor vůbec nerozeběhnul, ani po několikátém sepnutí. Zdůrazňuji, že vrtačku jsem složil přesně dle návodu od výrobce. Po telefonické reklamaci u dodavatele přijela společnost PPL a převzala složenou a řádně zabalenou vrtačku k přperavě na opravu (obal byl označen nápisy "Křehký", a "nepřeklápět", a orientačními šipkami, uvnitř byla vložena kopie faktury s popisem této závady). Po doručení vrtačky prodejci mi přišel od nich e-mail s tím, že údajně došlo během přepravy k jejímu poškození (horního krytu) z důvodu jejího nevhodného zabalení, to bylo doloženo přiloženými fotkami. Prodejce dále v e-mailu uvádí, že pokud neuzná toto poškození přepravce, bude cena za opravu poškozených dílů (údajně při přepravě) naúčtována mě.
Einhell BT-BD 701 Blue, viz: https://www.izelezarstvi.cz/katalog/zbozi/naradi/elektricke-naradi/vrtacky/produkt/einhell-bt-bd-701-blue
S tím nesouhlasím, celá tato záležitost vznikla v důsledku prodeje zřejmě vadného výrobku, a proto odmítám nést jakoukoliv, i finanční, odpovědnost za vzniklé potíže při přepravě. Řidič přepravce PPL převzal výrobek řádně zabalený (jinak to ani nejde) a mám i potvrzení o tomto převzetí. Správně měl přijet servisní technik prodejce ke mě domů a vyřešit problém (opravit) výrobek zde, vrtačka je velmi těžká (min. 30 kg). Jedná se o stabilní stroj, který by se neměl přepravovat. Poškození zjevně vzniklo velkým úderem těžkého předmětu z boku, což ukazuje zcela jasně na nevhodné zacházení během přepravy! Navrhuji proto, aby veškeré náklady na opravu vrtačky (nefunkčního motoru, a poškození během přepravy) uhradil prodejce. Cena výrobku je 4 900 Kč, což není málo.
|
Tweet |
Od okamžiku, kdy věc převzal zasilatel (společnost PPL) na základě zasilatelské smlouvy uzavřené s prodávajícím (pokud byl objednatelem přepravy prodejce), odpovídá za škodu na věci prodávající dle § 2944 občanského zákoníku. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak. Například, pokud by spotřebitele řádně poučil, jak by věc měla být zabalena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nás informoval, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.