Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kooperativa zkrátila plnění z havarijního pojištění. Nereaguje na emaily.
Poslední email:
Reaguji na váš dopis ze dne 14. 9. 2016 od p. Homolky k pojistné události č. 4162109941
Věc bych rozdělil do několika bodů, aby bylo její řešení přehlednější, a současně požádám o rozdělení
reakce na stejné body, aby nedošlo k vynechání nějakého faktu, či připomínky.
a) Cena vozidla. Uvádíte, že se negativním způsobem promítl stav vozidla. K tomu uvádím:
vozidlo bylo v perfektním stavu, výrazně lepším, než jaký naleznete u stejných vozidel
stejného stáří. Vozidlo bylo před lety dovezeno z ciziny, což je v ČR zcela běžný jev a nevidím
na něm nic špatného. Současně i počet majitelů je nízký. Jeden v ČR, jeden v zahraničí. Stav
kilometrů je doložitelný a odpovídá realitě. Vozidlo nemělo žádnou závadu a z kosmetického
hlediska na tom bylo perfektně. Vozidlo mělo navíc face liftová světla, což zvedá jeho cenu
oproti ostatním vozidlům. Tedy vámi uváděné údaje nejsou pravdivé.
b) Snížení plnění o 10% z důvodu nezavolání policie. Odkazujete se na všeobecné pojistné
podmínky H350/14, ale já v nich toto uvedeno nevidím. V první řadě policie nebyla zavolána,
protože jsem se domníval, že cena škody není natolik vysoká. Z mé strany tedy nevidím
pochybení. Pakliže na tomto bodě trváte, požádám vás o odkaz na konkrétní bod z H350/14,
který uvádí možnost snížení plnění o 10%. Pakliže ne, žádám vás o doplacení.
c) DPH. Vozidlo již není v účetnictví. Záznam v TP nebyl měněn, protože k tomu není důvod, či
zákonná povinnost, abych tak učinil. Vozidlo bylo v mém soukromém majetku. Standardní
doba odpisu vozidla je 5 let, tato doba uplynula. To si můžete i jednoduše ověřit tak, že víte,
že u KOOP mám toto vozidlo pojištěno už více, jak 5 let. Tedy vás žádám o doplacení DPH.
d) U vozidla je připojištěna vyšší výbava audia – Hi-Fi (30000 Kč). V této věci nedošlo k plnění
vůbec. Připojištění audia má vliv na cenu pojištění, ale nemělo vliv na plnění v případě totální
škody.
V Praze dne 6. 10. 2016
ing. Ivan Tichý
BMW 535d, havarijní pojištění, totální škoda
Doplacení pojištění.
|
Tweet |
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zkrácení pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zkráceno. Pokud spotřebitel se zdůvodněním nesouhlasí, je vhodné proti výsledku šetření pojistné události uplatnit u pojišťovny stížnost. Nebude-li spotřebitel se stížností úspěšný, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné dohledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebiteli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“