Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Na prodejně T-Mobile CZ OC Zlatý Anděl jsme s manažerkou paní K. uzavírali smlouvu na produkt Pevný internet vzduchem. Manažerka nám při té příležitosti nabídla i mobilní služby (volání, internet) s nabídkou migrace k T-Mobile CZ. Měli jsme s sebou mobilní telefon iPhone, který jsme jí ukazovali a současně věděla i kde se bude převážně používat (adresa předchozího produktu). Smlouvu jsme uzavřeli a následně zjistili, že na daném místě nefunguje vysokorychlostní internet. Na zákaznické lince nám bylo sděleno, že je to pochybení prodejce, že má zjistit potřeby klienta a nabídnou funkční řešení. Znovu jsme tedy navštívili prodejnu, všichni zaměstnanci se divili. Následně volali na zákaznickou linku, kde bylo manažerce prodejny sděleno, kde v interním systému tyto informace najde. V okamžiku, kdy bylo zřejmé, že pochybila, tak obrátila o 180 stupňů, odmítla s námi sepsat písemnou stížnost, že není povinna atd. Pro plné využívání služby, na kterou máme smlouvu, je nutný jiný iPhone (podotýkám, že původní operátor funguje bez problémů), proto nám původně byla přislíbena sleva 50%. Následně byla sleva paní K. negována.
Podali jsme tedy stížnost na zákaznické lince a paní T. z odd. stížností napsala "... Vážím si Vašeho zájmu o služby sítě T-Mobile a mrzí mě, pokud Vám na prodejně byly podány mylné informace. Vzhledem k tomu, že neprověřím, co Vám bylo sděleno na prodejně, nemůžu přistoupit k objektivnímu zpětnému šetření. Technické parametry telefonu jste si mohl ověřit např. na internetových stránkách nebo se obrátit přímo na výrobce."
Odpověděli jsme paní T., že právě proto jsme se důvěrou na prodejnu T-Mobile (prodejce značky mobilních telefonů Apple a současně operátor) obrátili a ať si přehraje komunikaci manažerky prodejny se zákaznickou linku. Jedinou odpovědí bylo odmítnutí. Na telefonáty - vzkazy nereaguje, eskalaci stížnosti na nadřízeného, který se možná bude problémem opravdu zabývat, odmítá.
Takže na značkové prodejny T-Mobile CZ nyní jen s nahrávacím zařízením?
Pro plné využívání služby, na kterou máme smlouvu, je nutný jiný iPhone (podotýkám, že původní operátor funguje bez problémů), proto nám původně byla přislíbena sleva 50%. I tak budeme mít zbytečná vydání, neboť nový přistroj bychom nepotřebovali. Férový byl původní návrh 50% ceny iPhone, který bude na T-Mobile fungovat - formou dotace nebo slevou do tarifu na smluvní období.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.