Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#18616Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.10.2017, před 7 lety

Pavel Jergl

Znění stížnosti

jednalo se o mobil xiaomi redmi 4 16GB grey, seriove cislo 861423038282721, který jsem koupil 5.2. 2017 v Praze v Hájích, ale 25.8. 2017 mi přestala fungoval baterie, tzn. že dle zákona jsem měl nárok na reklamaci, kde jsem chtěl prioritně náhradní mobil, ale ten mi neopravili, dokonce mi odmítli vrátit pořizovací cenu 5000kč. Dle výdejky a informovanosti o vyřízení reklamace uběhla delší doba než 30 dní .. tzn. 25.8. 2017 jsem to reklamoval a výdejku jsem obdržel 2.10. 2017.

Popis závady: Špatná kapacita baterie - zákazník měl nabitý mobil cca na 32% a po probuzení byl telefon vybitý, navíc nyní nejde zapnout a ukazuje se stále logo Xiaomi

Bližší informace: diagnostikou zjištěno poškození systémové desky, flash paměti. Náhradní díl na opravu zařízení nemáme skladem my, ani náš dodavatel. Zařízení vracíme zpět bez opravy.K doreseni u prodejce

- Reklamace byla zamítnuta


Produkt

jednalo se o mobil xiaomi redmi 4 16GB grey, seriove cislo 861423038282721, produkt XI134d


Požadované řešení

Z tohoto neseriozní jednání ze strany alza.cz bych nejraději vytěžil co nejvíce.

1.) Neuznaná reklamace výrobku, který měl již dříve vadu, která nevznikla poškozením z mé strany - tzn. nevyměnění produktu ani nevrácena pořizovací cena

2.) Nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace

Řešení: dostat zpátky minimálně 5000 kč, případně víc


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2017 05:57, před 7 lety

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit těmito způsoby, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Byla-li reklamace vyřízena ve lhůtě 30 dní (prodávající v této lhůtě reklamaci zamítl) a uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 00:43, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.