Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U uvedené firmy jsem uzavřel smlouvu o cestovním pojištění na dálku (po internetu) a jelikož
jsem neodcestoval, zrušil jsem ji ve lhůtě kratší než 24 hodin od sjednání (zák. lhůta je 14 dní) a
požádal o vrácení pojistného (jak uvádějí obch.podmínky firmy).
O týden později jsem již odcestoval, takže jsem uzavřel pojištění nové a to nově zaplatil, ale firma
mi sdělila, že mi původní pojištění nezrušila, a tudíž mi prý běží paraleleně dvě duplicitní smlouvy,
za něž si firma účtuje duplicitní pojistné, ovšem plnění by poskytla neduplicitně, tzn. že jde o
neoprávněný majetkový prospěch na straně firmy, neboť inkasuje dvojí pojistné, ale neposytuje
dvojí plnění.
Odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě je úkon jednostranný, nevyžadující souhlasu protistrany,
tudíž odstoupil jsem od obou smluv (ve lhůtě dokonce do 7 dnů) a firma je povinna je ukončit a
vrátit nespotřebované pojistné.
duplicitní cestovní pojištění
Odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě je úkon jednostranný, nevyžadující souhlasu protistrany,
tudíž odstoupil jsem od obou smluv (ve lhůtě dokonce do 7 dnů) a firma je povinna je ukončit a
vrátit nespotřebované pojistné.
|
Tweet |
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, kterou se sjednává cestovní pojištění s pojistnou dobou delší než jeden měsíc, vrátí mu podnikatel všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, a to neprodleně, nejpozději však do třiceti dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Podnikatel může po spotřebitelovi požadovat neprodlené zaplacení ceny jen za službu do této doby již skutečně poskytnutou. Cena v takovém případě nesmí být nepřiměřená rozsahu poskytnuté služby. Právo na zaplacení ceny však podnikateli nevznikne, pokud začal plnit před uplynutím lhůty pro odstoupení, aniž s tím spotřebitel souhlasil nebo pokud podnikatel neprokáže, že spotřebitele poučil o svém právu požadovat cenu nebo její přiměřenou část při odstoupení spotřebitele od smlouvy.
Nevrátí-li podnikatel peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel možnost žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
„Dovolujeme se tímto zdržet bližšího vyjádření k uvedené stížnosti vzhledem ke skutečnosti, že uvedená stížnost je v současné době dále řešena u České obchodní inspekce a České národní banky.“
Jelikož je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, bude stížnost vzhledem k výše uvedenému uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 000.