Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
27.9.2017 jsem podepsala s českou poštou smlouvu o roznosu letáčků do schránek obce Chýně.3. a 4.10. tak mělo být učiněno, leč bohužel se tomu tak nestalo. Investovala jsem nemalou částku do propagace, pronájmu prostor. Jaké vidíte řešení? S paní hlavní doručovatelkou v Hostivicích ( Chýně poštu nemá a spadá pod Hostivice ) jsem měla telefonický hovor a dost mne odbyla s tím, že jsem si měla nechat letáčky roznést jinou společností. To mě doslova šokovalo. Se starostkou Chýně jsem sdílela své překvapení a ona mi poradila zajet do Rudné u Prahy, že tam snad můj problém vyřeší. Tak jsem v pondělí 16.10.ve svém volnu jela do Rudné a tam hlavní doručovatelka byla vstřícná, nicméně to nevedlo nikam. Prý se mi ozvou z Hostivic a chybu napraví. Nikdo se neozval. Odmítám už investovat další peníze a znovu zajistit roznos od kohokoliv.
Mám smlouvu i účtenku o zaplacení, plus cenu za výrobu letáčků a jejich kopírování. Bylo jich 800.
Žádám buď roznést opět letáčky a to vše na náklady pošty a nebo navrácení peněz jak za nedodrženou službu , tak za výrobu letáčků.
|
Tweet |
Česká pošta má povinnost plnit službu z uzavřené smlouvy. Pokud takovou smluvní povinnost poruší, má zákazník nárok na náhradu škody. Prvotní je vždy náprava služby a případná náhrada škody.
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorovým orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman