Společnost


STYLMAN TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:96
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18642Bezdůvodné obohacení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2017, před 7 lety

O. Giulia Berger

Znění stížnosti

Vážení,
objednala jsem si u této firmy plavky. Ty, které mi neseděly jsem vracela
obratem zpět. Když jsem se zeptala, kdy mi budou vráceny peníze za vrácené zboží v zákonné lhůtě 14 dnů, tak mi bylo řečeno, že mohu vrátit pouze 2 ks.
Tzn., že ze 4 vrácených ks, si musím 2 ks vzít zpět, protože oni mají takovéto interní podmínky. Zákon nijak nelimituje počet ks k navrácení, tzn., že chci svoje peníze obdržet zpět a tato firma to odmítá a já to považuji za bezdůvodné obohacení, což je trestný čin, zvlášť když se jedná o sumu cca 6 tis. Kč.


Produkt

Plavky viz faktura


Požadované řešení

Zboží jsem objednala po internetu a vrátila nepoškozené v zákonné lhůtě do
14 dnů. Žádám o okamžité navrácení peněz, tak jak to vykládá zákon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2017 12:27, před 7 lety

Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a pro smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele, může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si spotřebitelka nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitelka pak může využít tohoto práva, aniž by musela své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat. Toto právo musí prodávající vždy respektovat. Případné výjimky z práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů uzavřené na dálku jsou taxativně (jedná se o uzavřený výčet) dány zákonem v § 1837 a § 1840 občanského zákoníku.

Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitelka může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět podnikateli pouze v případě, pokud nebyla o své zákonné povinnosti předem poučena (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona).

Pokud prodávající nebude odstoupení od smlouvy akceptovat, může spotřebitelka využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 01:40, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.