Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#18653Neuznaná reklamace a vrácení nepoužitelného výrobku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2017, před 7 lety

Milan Selingr

Znění stížnosti

Počátkem tohoto roku jsem v prodejně DATART v Opavě zakoupil mobilní telefon Samsung Galaxy S6 Edge a jako příslušenství Flipové pouzdro Samsung s kapsou (Flip wallet cover EF-WG925BBE) za 499 Kč. Po čtyřech měsících používání praskly dva plastové úchyty a pouzdro se stalo nepoužitelným, protože mobil v něm nebylo jak uchytit. Pouzdro jsem tedy reklamoval. Po třech týdnech jsem byl vyzván k dořešení reklamace v prodejně, kde mi bylo sděleno, že reklamace je oprávněná, ale pouzdro již není skladem a byly mi okamžitě vráceny peníze.

Jelikož jsem byl s pouzdrem velice spokojen, objednal jsem tedy totožné v internetovém obchodě Mironet.cz a doufal jsem, že křehkost úchytů byla jen u již zmiňovaného předchozího pouzdra. Po necelém měsíci požívání však praskl stejným způsobem při běžném a velmi šetrném užívání i úchyt i na novém kusu. Pouzdro bylo ale stále funkční. Závadu jsem vyfotil a poslal dotaz na reklamační oddělení Mironetu, ze kterého mi odpověděli, že jim mám pouzdro bezodkladně odeslat, což jsem učinil.

Byl jsem ale nemile překvapen, když mi byl výrobek vrácen s výrokem "Zboží vykazuje známky mechanického poškození způsobené nepatřičným zacházením, které se neslučuje s rozsahem záruky poskytované výrobcem. Z toho důvodu je reklamace vyhodnocená jako neoprávněná." Po zkušenostech s původním pouzdrem jsem zacházel s novým velmi šetrně, a tedy s výrokem o zamítnutí reklamace se nehodlám smířit. U pouzdra nebylo žádné upozornění v češtině, že úchyty jsou velmi křehké a praskají i při běžném užívání.

Další kapitolou je stav vráceného zboží. Po otevření balíčku jsem zjistil, že pouzdro bylo vráceno špinavé, bez obalu a úchyt nebyl pouze prasklý (tedy stále ještě funkční), ale zcela vylomený! Byl přiložen i jakýsi reklamační protokol firmy BAKR, s.r.o., který deklaruje cenu pouzdra 288 Kč, zatímco mnou zaplacená částka byla 497 Kč.

Na zprávu a upozornění na stav vráceného reklamovaného zboží již nikdo z firmy Mironet.cz nereagoval.


Produkt

Flipové pouzdro Samsung s kapsou (Flip wallet cover EF-WG925BBE) za 497 Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz, případně výměna za nový kus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2017 12:24, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.

K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 01:41, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.