Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17.3. 2016 jsem si objednala telefon Samsung Galaxy S5 4G LTE / G900F, 16 GB ve zlaté barvě, ihned po potvrzení objednávky jsem zaplatila cenu uvedenou za mobil. Přišla faktura s potvrzením, že bylo vše zaplaceno a máme čekat minimálně 25 dnů a maximálně 90 dnů. Po 90 dnech jsem poslala e-mail z počátku bez odezvy, dovolat se nešlo, až se jednou povedlo manželovi dovolat. Pán potvrdil špatnou situaci (nedodávku zboží - to se dá pochopit), a že bude situaci, co nejrychleji řešit a peníze nám vrátí. Poté vyvěsil na web Olimport.cz oznámení, že peníze všem vrátí, ale jednotlivě nic. Doteď jsme peníze neviděli, a když se snažím firmu kontaktovat, nefunguje ani webová stránka, nikdo neodpovídá na e-mail a neexistují telefonní čísla. Považuji to již za trestní čin, když nedostanu zboží, za které jsem zaplatila a stálo více jak 5000 Kč (6290 Kč).
ID 1004927, Samsung Galaxy S5 4G LTE/G900G, 16GB
Podle i jejich komunikace i návrhu řešení mělo vyjít k vrácení peněz, podle jejich návrhu i po splátkách, ale od té doby ticho po pěšině. Očekáváme vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.