Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 19.10.2017 jsem osobně předal do opravy (pobočka servisu ul. Křižíkova 679/65a, Praha) mobilní telefon zn. Samsung Galaxy S6 (G920F 32Gb) s požadavkem na výměnu zadní kamery. Díl byl objednán po předchozí tel. dohodě, byl tedy k dispozici. Při příjmu tel. do opravy jsem byl upozorněn, dle vyjádření obsluhy, na možnost "drobných oděrek laku, při demontázi tel., což se většinou nestává, nicméně stát se může", o čemž byla do servisního protokolu zanesena poznámka - "zákazník seznámen s rizikem opravy".
Téhož dne jsem si tel. přišel vyzvednout s tím, že došlo:
1) k oloupání laku, ale nikoli drobného, jak bylo prezentováno obsluhou při příjmu, nýbrž značného rozsahu - sloupnutá je cca polovina předního horního čela tel. a také na zadní straně v horní částí je sloupnutý pruh cca 0,5 cm
2) přední panel v horní části nedoléhá k tělu telefonu, díky čemuž se, při běžném nošení v kapse, tel. v horní části okamžitě značně zanesl nečistotami (během jediného odpoledne) a je zřejmé, že je pouze otázkou času, než se zanesou nečistotami světelné senzory a přední foťák, příp. do telefonu vnikne vlhkost, což způsobí nepoužitelnost tel. a pravděpodobně se také odlepí a odpadne i celý přední panel (včetně LCD)
3) samotný (vyměněný) zadní foťák nese známky vady, při zapnutí zařízení vydává velmi zřetelný zvuk, drnčení, které se projeví zhruba u každého 3-5 zapnutí.
Při vyzvedávání tel. jsem oznámil obsluze, že taková oprava je nepřijatelná a byl jsem telefonicky spojen s vedoucím, který momentálně nebyl přítomen. Během dohadování se o způsobu nápravy padly od vedoucího servisu tyto návrhy:
1) sleva 50% na provedený úkon - tj. 50% z 1490 Kč (cena dle webových stránek)
2) dodatečná výměna předního i zadního panelu s konečnou cenou, včetně zadního foťáku, za 3750 Kć
3) demontáž foťáku a vrácení původního poškozeného, bez poplatku.
Závěrem tel. hovoru bylo dohodnuto, že si tel. odnesu a složím zálohu 1000 Kć, rozmyslím se o způsobu řešení, přičemž věc bude dořešena následujícího dne, tj. 20.10.2017 osobně s vedoucím servisu.
Následujícího dne byly vedoucímu servisu osobně prezentovány výše popsané vady, tj. drnčení při spuštění foťáku, nedoléhající přední panel, což následně způsobilo silné zanesení horního čela tel. nečistotami (při běžném používání během jediného odpoledne) a značné sloupání laku horní přední i zadní části tel.
Sdělil jsem, že vzhledem k rozsahu vad, způsobených servisem telefonu, zaplatím v plné výši pouze výměnu foťáku, tj. 1490 Kč, ale požaduji opětovnou opravu/výměnu drnčícího foťáku a uvedení tel. do původního stavu, tj. výměnu předního i zadního panelu - bez dalších poplatků. S tím vedoucí servisu nesouhlasil, proto jsem mu oznámil, že věc nepovažuji za vyřízenou a obrátim se pro radu na spotřebitelskou poradnu, jak ve věci dále postupovat.
Z důvodů předběžné opatrnosti jsem z poškozeného telefonu překopíroval veškerá data a nastavení do vlastního náhradního zařízení a telefon dále nepoužívám, dokud nebude vyřešena oprava.
Požaduji opětovnou opravu/výměnu drnčícího foťáku a uvedení tel. do původního stavu, tj. výměnu předního i zadního panelu - bez dalších poplatků.
|
Tweet |
Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (výměna fotoaparátu v mobilním telefonu). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů pří České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.