Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
po smrti otce, ukončila matka u Bohemia Energy dodávku plynu a elektřiny(byla psána na otce), vše bylo řešeno přes nového dodavatele EON. K 6.7.2017 došlo k převodu a ukončení smlouvy s Bohemia Energy. Během července přišlo vyúčtování s přeplatkem, splatným složenkou k 31.8.2017.Když ani během září nic nepřišlo, volala matka na Bohemia Energy a dozvěděla se, že musí ještě doložit "Usnesení o pozůstalosti", které sice bylo i součástí dokladů na základě kterých EON smlouvu ukončoval, nicméně jsme jí doložili mejlem znovu. To bylo 17.9.2017. Již je to měsíc a stále se nic neděje. nechápu kde je problém. Navíc je zvláštní, že kdyby se maminka sama neozvala, nikdo ji ani nebude informovat, že je potřeba něco doložit.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Přeplatek za plyn a elektřinu patří do aktiv pozůstalosti - § 171 odst. 1 zákona č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních (ZŘS), neboť se jedná o pohledávku, která vznikla po smrti otce, avšak má svůj původ ve smlouvě, které byla uzavřena za jeho života. V takovém případě je potřeba, aby bylo dědické řízení ukončeno rozhodnutím o dědictví ve smyslu § 184 an. ZŘS, které určí, kterým dědicům náleží práva z oné pohledávky.
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitelka v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, může spotřebitelka také uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitelku o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Vážená paní Kráslová,
dovoluji si Vás tímto informovat, že přeplatek ve výši 4.029 Kč z vyúčtování VS 1711233473, 1721127120 Vám bude vyplacen převodem na bankovní účet č. 670100-2212693880/6210, a to do 14.11.2017.
Omlouváme se za prodlevu ve vyplacení přeplatku po zesnulém Vladimíru Faitlovi, která byla způsobena pochybením lidského faktoru.
S úctou
Lenka Trefná
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: