Společnost


Markéta Rezková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18722Vrácení produktu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2017, před 7 lety

Jaroslava Sittauerová

Znění stížnosti

Dne 31.8.2017 jsme zakoupili od pana Mgr. Rezka při jeho prezentaci u nás Herbaldetox 50 v hodnotě 3000,-- Kč s tím, že obsahuje koloidní stříbro, jak nám hlavně uváděl, což též měla být nejdražší položka produktu. Po jeho odjezdu jsme zjistili, že ve složení uvedeno není. To v nás zpochybnilo produkt i jeho cenu a tak jsme 1. září telefonicky panu Rezkovi oznámili, že odstupujeme od kupní smlouvy. Pan Rezek hovor ukončil a poslal SMS Momentálně s vámi nemohu hovořit. Napište mi prosím SMS! Obratem jsme poslali SMS a žádali vrácení peněz a adresy kam produkt zaslat. Náš telefon už nebral. Podařilo se nám s ním spojit z telefonu jiného. Řekl, že manželka je na týdenním pobytu a toto vyřídí po jejím návratu. Dne 6. září jsme poslali doporučený dopis a produkt na Farmstorm. Dne 20. září pošta oznámila, že adresát toto nevyzvedl a 23. září bude vráceno. SMS jsme vše oznámili panu Rezkovi. Jeho reakce SMS Myslel jsem, že vše je již v pořádku. Omlouvám se. Pošta dopis a zásilku vrátila. Opětně jsme SMS žádali 23. září o vrácení peněz a vyzvednutí zásilky. Pan Rezek do dnešního dne tak neučinil. Telefon nám nebrala ani paní Horvátová, zprostředkovatelka prezentace, kterou jsme na jednání pana Rezka upozornili, ale odpověděla na SMS, že je pouhý zaměstnanec. Její tel. 722543213, pana Rezka 720352034. SMS zprávy odeslané a přijaté a časy tel. hovorů máme.


Produkt

Herbaldetox 50, detoxikace a regenerace organizmu formou vnitřního užívání, doplněk stravy.


Požadované řešení

Vrácení peněz a vyzvednutí produktu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2017 11:44, před 7 lety

Pokud je smlouva uzavřena mimo obchodní prostory, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu od převzetí zboží. Podnikatel musí spotřebitele písemně poučit především o jeho právu na odstoupení. Pokud tak neučiní, platí lhůta delší, a to jeden rok a 14 dnů.

Bylo-li zboží zasláno na adresu uvedenou v kupní smlouvě či v obchodních podmínkách, je právní jednání účinné, i když si jej prodávající nepřevzal. Je tedy nutné, aby si spotřebitel uschoval doklady od pošty.

Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva ruší a smluvní strany mají povinnost vrátit si vzájemná plnění. K tomu mají lhůtu 14 dnů od odstoupení. Prodávající není povinen spotřebiteli vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. V tuto chvíli se spotřebitel pokusil splnit svou povinnost vrátit zboží, což může prokázat doklady z pošty. V takovém případě se nemůže dostat do prodlení, pokud společnost řádně nabídnuté zboží nepřevzala.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pokud podnikatelka peníze nevrátí dobrovolně, bude nutné se nároku domáhat u soudu. Před podáním žaloby je však nutné společnosti zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu, ve které jí bude uložena dodatečná lhůta k plnění ne kratší než 7 dní. Výzvu je žádoucí zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou. Ve věci případného návrhu na vydání platebního rozkazu doporučujeme spotřebiteli vyhledat právní služby advokáta. Jejich seznam lze nalézt na stránkách https://www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má rovněž možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikatelce pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 02:42, před 7 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.