Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na jaře v roce 2014 jsem hledala individuální výcvik psa bez nutnosti dojíždějí a našla jsem paní L.L. z Psí školy Alfa, která na mě působila velmi dobře. S pejskem to uměla, proběhlo i několik lekcí bez problému. Ale po šesti lekcích měla L.L. úraz, dlouho se neozvala, pak konečně začala přes sms komunikovat, slíbila, že lekce uskuteční, ale když se měl dohodnout konkrétní termín, zase se neozvala. Telefon nebere, na maily neodpovídá. Požaduji vrátit 1920,- Kč za 4 výcviky. Složenkou to neposlala, na poslední sms z 11.7. t.r. opět nereagovala.
Lucie Lípová, psí škola Alfa, Praha 4
požaduji vrátit peníze za neuskutečněné 4 výcviky
|
Tweet |
Pokud obchodník nesplnil svou smluvní povinnost ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzvala, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Oznámí-li spotřebitelka obchodníkovi, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nevrátí-li obchodník peněžní prostředky ani poté, co spotřebitelka od smlouvy odstoupila, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod odstoupením od smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Obchodníka je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.