Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se o mobilní telefon Samsung galaxy A5 2014, zakoupen 30. 12. 2015.
Reklamoval jsem ho z důvodu systémových chyb (u telefonu při nižší baterce se začalo samo mačkat podsvícené tlačítko a poté se sám restartoval do doby zapojení do nabíječky. Problém přetrvával i po několikanásobné obnovení do továrního nastavení) a z důvodu výdrže baterky, která nevydrží déle jak 1 hodinu.
Reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození. Telefon je mírně ohnutý na straně vypínacího tlačítka. Telefon přitom ani nezapnuli a silně pochybuji, že ho rozebraly. Přitom je očividné, že závada je softwarová a ne hardwarová.
Samsung galaxy A5 A500F
Požaduju opravu telefonu, nebo vrácení zboží.
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.