Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 21.9.2017 jsem si zaplatil poplatek VIP členství na portálu be2 S.à.r.l. Službu jsem téměř nevyužil, ale stejně jako více stěžovatelů, jsem přehlídl automatickou reaktivaci na 3 měsíce po vypršení měsíčního balíčku. Z karty mi již byla odečtena částka 2247 Kč. Četl jsem více podobných dotazů, ale všechny jsou starší. Podle předešlých rad jsem již (3x od 21.10.2017) kontaktoval zákaznické centrum. Komunikuje se mnou automat slibující odezvu do 48hodin. Na portálu se nelze proklikat ke zrušení členství. Chtěl bych se zeptat zda je možné nějak dostat své peníze ještě zpět nebo alespoň jejich část. Částka mi byla zúčtována včera 23.10.2017. Již jsem se dokázal proklikat alespoň k vzorovému formuláři vypovězení smlouvy, ale nevím zda posílat email s naskenovanou výpovědí nebo zda na adresu uvedenou na stránkách zaslat dopis s dodejkou, jak jste již víckrát radili. Nejvíce mě zajímá, zda lze nějak zachránit alespoň část poplatku vzhledem k tomu, že výpověď zasílám až po reaktivaci.
Děkuji za odpověď
zúčtovaný poplatek 2247Kč automaticky stržený firmou be2 S.à.r.l. z mého účtu
Ukončení VIP členství, smazání mého profilu a všech uvedených informací a získání alespoň části poplatku zpět.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel výpověď VIP členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/evropske-spotrebitelske-centrum/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: C6DEFF53
Přejeme Vám dobrý den.
Dle našich informací je případ řešen přímo prostřednictvím komunikace se Zákaznickým centrem be2.
Společnost konečně odpověděla na část mých zpráv. Stalo se tak po čtyřech dnech. V odpovědích jsem se dozvěděl, že poplatek je nevratný, protože mě o něm informovali. Tato informace je bohužel pravdivá, i když informace byla značně nenápadná. Svůj případ jsem předal k řešení i Evropskému spotřebitelskému centru při České obchodní inspekci. Ke svému případu jsem přidal jednak návody získané z konverzací s obchodníkem, ve kterých jsem byl pro zrušení účtu navigován do nastavení účtu, kde ovšem pro jistotu tato funkce naprosto nefunguje. Z odpovědi vyplívá, že mám jako výpověď odpovědět přímo na daný e-mail a v příloze zaslat výpověď formou mnou podepsaného formuláře. Vzorový formulář najít na stránkách obchodníka, je značně stíženo až téměř nemožné. V tuto chvíli jsem formulář vyplnil. Byl jsem požádán o celé jméno, adresu a datum objednání VIP členství. Tento podepsaný a naskenovaný formulář jsem odeslal a čekám na odpověď obchodníka. Poplatek beru již jako nevratný, jediná možnost na jeho získání spočívá nejspíše ve zdlouhavém soudním procesu. Tuto cestu nepreferuji a beru to jako drahou zkušenost. Pouze doufám, že obchodník nebude využívat, kdejakých kliček k nepřijetí mé žádosti o zrušení účtu. Zajímá mě též, zda musím čekat již zaplacené 3 měsíce, než bude moje premiové členství zrušeno a poté budu ještě muset hledat způsob zrušení celého účtu nebo jestli se dočkám bezprostředního zrušení účtu, pokud o takové zrušení výslovně žádám.
V případě zájmu mohu přiložit naskenovaný dokument.
Podle obchodní podmínek společnosti je výpověď účinná jejím doručením. Spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
ID: C6DEFF53
Přejeme Vám dobrý den.
Prodlužování Vašeho VIP členství bylo již zrušené.
Vaše VIP členství je platné do 21/01/2018 – po uvedeném datu nebude prodloužené.
Svůj profil můžete vymazat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Smazat můj profil".
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za pomoc, po posledním komentáři o obchodních podmínkách jsem trochu zadoufal v návratnost alespoň poměrné částky uhrazené za členství. Bohužel to vypadá, že na to nárok mít nebudu, jsem rád, že mám alespoň potvrzené ukončení obnovování a žádné další poplatky, Jde sice o celkem drahou zkušenost, ale určitě jsem se ponaučil. Děkuji poradcům Dtestu