Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#18780Nepravdivé informace vašeho pracovníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2017, před 7 lety

Jana Svobodová

Znění stížnosti

Mám s Vaší společností stejnou zkušenost jako další senioři. Vnutil se mi na zahradu Váš pracovník pan Sýkora a nabízel mi levnější energie. Hned jsem mu řekla, že mi před krátkou dobou zemřel manžel a mám novou smlouvu na energie a v žádném případě nechci dodavatele měnit. Na to mi řekl, že jde jen o to, abych byla informována o cenách energií v budoucnu a že jde jen o přihlášku do výběrového řízení. Když na mě chtěl podepsat plnou moc, tak jsem se podivila proč a to mi řekl, že je to nutné, aby mě mohla firma informovat.
Asi po měsíci mi přišel z Vaší firmy dopis, že jste mi změnili firmu.
Hned jsem doporučeným dopisem odpověděla, že jsem nic takového nepožadovala a Vašeho pracovníka přímo informovala, že si to nepřeji.
Za dva dny na to se mi ozvala zmíněná firma a s tou jsem se dohodla, že na základě Vašich klamných informací si smlouvy s nimi nepřeji a že je ruším. To jsem písemně udělala a Vás o tom informovala.
Dnes se mi ozvala ředitelka Vašeho oddělení pro styk s veřejností a informovala mě, že budu platit pokutu 3000 Kč, protože jsem smlouvu s Vámi vypověděla měla vypovědět do 14 dnů.
Chtěla jsem mluvit s jejím nadřízeným a bylo mi sděleno, že je to jednatel společnosti a že je velmi zaneprázdněn a bavit se se mnou nebude. Pak mi nabídla, že když budu smlouvu s Vaší firmou akceptovat do budoucna, tak pokutu nedostanu. To jsem odmítla, protože s firmou jejíž pracovník mě oklamal a jejíž ředitelka mi sdělí, že je to moje vina, když se nechám podvést od jejího podřízeného, nechci spolupracovat.
Na závěr celého telefonického rozhovoru mi nebylo sděleno, že bude pracovník potrestán a pokuta bude stažena, ale že budu muset pokutu zaplatit a když nezaplatím, tak bude předána právnímu oddělení a na mě vymáhána.
Považuji to za nesolidní jednání.
Jelikož mi pracovnice nesdělila jméno jednatele, podívala jsem se na internet a tam jsem zjistila, že nejsem jediná a že nás je veliké množství, kteří jsme byli takto informováni podvedeni.
Podle dTestu, pana Lukáše Zeleného není pravda, že od smlouvy nelze odstoupit, lze pokud spotřebitel neobdržel formulář o odstoupení od smlouvy a to jsem neobdržela. Takže mohu od smlouvy odstoupit do jednoho roku a 14 dní.


Požadované řešení

Očekávám od Vás odpověď ve smyslu, že nedostanu žádnou pokutu. A že mi zašlete formulář o odstoupení od smlouvy, abych ho mohla vyplnit a smlouvu s Vaší firmou zrušit.
Snažila jsem se spojit s Vaší ředitelkou telefonicky na číslo telefonu, na kterém jsem s ní mluvila, ale bohužel nebyl dostupný.
Asi vím proč.
Jana Svobodová Třebechovice pod Orebem

Možná mi teď sdělíte, že nevíte o koho se jedná, ale Vaše ředitelka, která mě informovala o pokutě to ví přesně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2017 14:46, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.

Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 02:50, před 7 lety

Na žádost společnosti stížnost znovu otevíráme. Společnost tak má možnost doplnit své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2018 10:47, před 7 lety

Vážená paní Svobodová,

Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že jste dne 19. 6. 2017 uzavřela s naší společností smlouvu, jejímž podpisem jste osvědčila vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň jste téhož dne naši společnost zmocnila k plnění předmětu této smlouvy.

Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že byste byla jakkoli uvedena v omyl.

Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.

Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.

Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.

S pozdravem
Jana Kvapilová
ENVONA s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2018 09:12, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2018 06:50, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.